3405
Sök

Vilka nyare bilar finns i "kombisedan" utförande?

609 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Syftar på bilar som t.ex. Skoda Octavia sedan, där bakrutan sitter ihop med bakluckan. Ska vara nyare än -04 och inte coupé.

Random Hero
4 047 Inlägg
4 september 2009
måååååååååååååånga

Dog food lid. Backwards

9 108 Inlägg
4 september 2009
Opel Vectra efter -03.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 september 2009
Citroen C5 om jag inte minns helt fel, Ford Mondeo...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 982 Inlägg
5 september 2009
hatchback kallas de byt the way

Saabifierad
2 031 Inlägg
5 september 2009
Residence skrev:

Halvkombi/kombisedan på svenska, vem går runt och säger att dom har en hatchback? heter det då också sportscar, minicar, minivan och stationwagon?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

mästarenen o_O
92 Inlägg
5 september 2009
Slash skrev:
Residence skrev:

Halvkombi/kombisedan på svenska, vem går runt och säger att dom har en hatchback? heter det då också sportscar, minicar, minivan och stationwagon?

Hatchback, sportscar,minicar, minivan och stationwagon är internationella namn, så varför är det så fel att använda dom?
Om du snackar med en, låtsäga Engelsman, säger du halvkombi/halvsedan till honom då?

DFFL
9 020 Inlägg
5 september 2009
m0s skrev:
Slash skrev:
Residence skrev:

Hatchback, sportscar,minicar, minivan och stationwagon är internationella namn, så varför är det så fel att använda dom?
Om du snackar med en, låtsäga Engelsman, säger du halvkombi/halvsedan till honom då?

Dåligt argument.
Varför skulle någon göra det?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Rent A Retard !
674 Inlägg
5 september 2009
FireTraXX skrev:
m0s skrev:
Slash skrev:

Dåligt argument.
Varför skulle någon göra det?

Håller med, Kan engelsmannen svenska så säger man halvkombi osv. Om inte så för att kunna göra sig förstådd så får man ta det på engelska dvs Hatchback osv..

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

1 814 Inlägg
5 september 2009
http://www.blocket.se/goteborg?q=halvko … &md=th Där har du ett urval

Alla kanske inte är halvkombis utan annonsen kanske bara innehåller ordet halvkombi

1 754 Inlägg
5 september 2009
Jag säger hatchback.

Jag kan inget om allt.

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
5 september 2009
Mazda 6

4 682 Inlägg
5 september 2009
lada 112, nissan primera o.s.v. finns jättemånga.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2009
Min Vectra är väl ett ganska bra exempel på en halvkombi/Hatchback. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

OEM <3
6 957 Inlägg
Saabifierad
2 031 Inlägg
5 september 2009
m0s skrev:
Slash skrev:
Residence skrev:

Går du runt och säger halv över 12 också för att dom gör det i England? tongue
Jag instämmer med FireTraxx och Daaze, ditt argument var inget vidare lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök