2755
Sök

Hur använder jag Clay magic?

159 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Jag har fått säv och kåda från träd över hela bilen och jag får inte bort det, då läste jag på nåt forum att Clay magic fine blå skulle återställa lacken igen. Så jag åkte iväg och köpte en sådan men jag är inte helt säker på hur jag ska använda den, är det nån som har använt den och vet hur man gör?

Mvh Tomas

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 september 2009
#2
audi_e_grejer_de_ skrev:
Hej!

Jag har fått säv och kåda från träd över hela bilen och jag får inte bort det, då läste jag på nåt forum att Clay magic fine blå skulle återställa lacken igen. Så jag åkte iväg och köpte en sådan men jag är inte helt säker på hur jag ska använda den, är det nån som har använt den och vet hur man gör?

Mvh Tomas
aldrig använt den där produkten men står vell på flaskan ? som med allt annat eller?


I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 september 2009
#3
Du ska blanda bilschampo och vatten i en sprayflaska.

knåda clayet till en "pannkaka" fast tjockare så den ligger bra i handen.
sen sprayar du tex en bit på framskärmen och börjar dra med raka rörelser fram och tillbaka tills du märker att det inte "knastrar" där du drar längre.

här är en bra video.
http://www.youtube.com/watch?v=ZcZRj509Ir8


252 Inlägg
6 september 2009
#4
brukar använda vatten o en liten skvättsåpa sen så "gnuggar" man över lacken typ som om du skulle tvätta den men håll ytan blöt hela tiden

Gti-r

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
6 september 2009
#5
audi_e_grejer_de_ skrev:
Hej!

Jag har fått säv och kåda från träd över hela bilen och jag får inte bort det, då läste jag på nåt forum att Clay magic fine blå skulle återställa lacken igen. Så jag åkte iväg och köpte en sådan men jag är inte helt säker på hur jag ska använda den, är det nån som har använt den och vet hur man gör?

Mvh Tomas
Tänk dock på att du MÅSTE polera bilen efteråt, annars har du bilen full med repor och den som säger annat har aldrig använt lera på en bil nggn gnn

159 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
#6
Turbomatte skrev:
audi_e_grejer_de_ skrev:
Hej!

Jag har fått säv och kåda från träd över hela bilen och jag får inte bort det, då läste jag på nåt forum att Clay magic fine blå skulle återställa lacken igen. Så jag åkte iväg och köpte en sådan men jag är inte helt säker på hur jag ska använda den, är det nån som har använt den och vet hur man gör?

Mvh Tomas
Tänk dock på att du MÅSTE polera bilen efteråt, annars har du bilen full med repor och den som säger annat har aldrig använt lera på en bil nggn gnn
Okej, funkar det med enbart vaxning?

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
6 september 2009
#7
audi_e_grejer_de_ skrev:
Turbomatte skrev:
audi_e_grejer_de_ skrev:
Hej!

Jag har fått säv och kåda från träd över hela bilen och jag får inte bort det, då läste jag på nåt forum att Clay magic fine blå skulle återställa lacken igen. Så jag åkte iväg och köpte en sådan men jag är inte helt säker på hur jag ska använda den, är det nån som har använt den och vet hur man gör?

Mvh Tomas
Tänk dock på att du MÅSTE polera bilen efteråt, annars har du bilen full med repor och den som säger annat har aldrig använt lera på en bil nggn gnn
Okej, funkar det med enbart vaxning?
Nej, vax är ett skydd för bilens lack, tar inte bort repor.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

252 Inlägg
6 september 2009
#8
kör polish efteråt kommer bli små skråmor som sagt då den river ganska hårt sen vax eller vad du nu vill smile

Gti-r

FreddeK
7 september 2009
#9
MrEricsson skrev:
audi_e_grejer_de_ skrev:
Hej!

Jag har fått säv och kåda från träd över hela bilen och jag får inte bort det, då läste jag på nåt forum att Clay magic fine blå skulle återställa lacken igen. Så jag åkte iväg och köpte en sådan men jag är inte helt säker på hur jag ska använda den, är det nån som har använt den och vet hur man gör?

Mvh Tomas
aldrig använt den där produkten men står vell på flaskan ? som med allt annat eller?
bättre att knipa om man inte vet. Något som fler borde göra här!

Putsbög?
200 Inlägg
8 september 2009
#10
nedfall från träden brukar vi få bort med vanlig avfettning. Det är mer hårt sittande tjär-fläckar man får bort genom att klossa. och vi klossar endast med vatten, tänk på att inte göra detta i solen.

MVH


159 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#11
Har fått bort allt skräp från lacken nu, "leran" tog grymt bra!  har även polerat och vaxat bilen så nu är den som ny igen smile Tack för alla svar! smile

Mvh Tomas

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!


Sök