jajjaj skrev:
Kop en civic lr crx o diu ångrar dej alldrig jag lovar dej!!!!
Hur fan kan du rekomendera crx??? CRX är nog en av dem mest överskattade bilarna finns (prismässigt). Rostiga och slutkörda ungdomsbilar... det är vad du får för runt 15tusen, och då är det inte ens vtec utan 125hästarn.
Finns Vtec för runt 20-25 också men det är rena vrak.. en fin vtec får du ge 30+ för.
En civic är ett bättre val i så fall.. men för 15 tusen får du en tidig 90-talare och det är samma sak med dem som med golf 3orna... de rostar...
Mina rekomendationer.
Golf 2: Om du hittar en som inte är upprostad för runt 5 tusen.
opel astra/vectra: går billigt o bra.. men rostar också en hel del.
Golf 3: hamnar inom din prisnivå... men det är riktiga as på att rosta (liksom golf 2).
Polo: samma som med golf 3.
civic: samma som med golf 3, och då snackar vi "runda" modellen. 80-talaren ger man inte över 5 för.
Ja i stort sett alla småbilar... håll ett extra öga på japanska bilar, då dem oftast håller bra... men akta dig för rost... även VW gör bra småbilar... men dem rostar också något så förbannat...
Sen måste jag gå mot strömmen och rekommendera volvo 740gl... otroligt driftsäker bil, men törstig och kan vara svårt att hitta ett icke sönderkört exemplar. Men får du tag på en 740 inte någon ungdom kört omkring med så har du en bil som går och går. Men räkna med att bara komma under litern på långsträcka... även den "bränslesnåla b230f" drar 1,0-1,1 blandad körning.