Tuffhaggman skrev:
Jag skulle tro att du klarar dig bra utan BSR:s sportfilter. Kompisen bänkade sin motor med ett vanligt sportfilter monterat utan avskärmning. Detta är en rätt kass lösning, antagligen sämre än originalburken.
Han körde med m46 och 230hk, detta fungerade men han fick vara försiktig med växellådan. Inte gasa för hårt på ettan osv...
Vill du att den ska gå lite tystare så kan du köra på 2.5" efter katten. Den kommer dock att bli rätt högljudd, detta får du helt enkelt vänja dig med om du vill köra trimmad 740.
Val av kam är en smaksak, Vx3 är ju en väl beprövad och omtyckt kam. T-kammen har jag inte hört så mycket om.
Men då skaffar jag BSR chippet och ett billig sportluftfilter, eller räker det med orginalfliter?
531-topp 2.5", IC, BSR.
Joo. Jag får vara förskiktig med att köra på 1:an
Lite synd det där. Tänk om jag vill köra dragrace eller vill dra en BMW
Det blir ju ganska billig trimmning
* B230FT 4-6 kkr
* BSR 2500 KR
* 2.4 box och kablage gratis. Jag bor nära skroten. Finns fullt av 740 2.4 av privatpersoner.
* IC = 1000 kr
* Dumpventil = 500 kr, tror jag.
* 531-topp = ähh gratis typ.
Totalt: ca 8000 kr. Ganska billigt.
Läser denna tråd om kammar.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1819193Åter kommer och berättar om vilken kan jag ska ha.
Sportratt och diff behövs inte.
Jag stattsar inte på något värste. Om jag vill dra BMW M3 t.e.x så trimmar jag det till 340 hk typ.
Vad är orginal avgas" på B230FT på 940? Visst kan jag köra med orginal luftfilter?
220 hk räker för mej
Nu blev jag fundersam
Sharky skrev:
Begränsningarna med att använda ett "chip" som någon annan har tagit fram ligger i att det är framtaget för att passa en speciell konfiguration. Dvs om man sätter dit ett annat avgassystem, en annan turbo etc , så stämmer inte chippet längre och resultatet kan bli allt mellan halvbra - skit - haveri.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=7854P.S när brukar en B230FT dra. Alltså när börjar turbon ladda?
Måste veta allt för att vara 100 % säker.