Kommer här en liten smärre inledning&updatering av vad som hänt/kommer hända med min nissan 200sx s13!
Motor just nu: lättat svänghjul ca 1,5kg.
Dubbla avgaskammar.
viktade kolvar och stakar (Orginal).
Polerad vev (orginal).
block planat, toppen putsade kanaler.
440cc spridare.
överligande grenrör,
2,5" downpipe till cat sen 3".
18T Turbo (volvo 850 t5r) TD04.
Större ic med 2,5" tryck rör.
återsirkulerande dump.
större soppa pump.
bränsletrycks regulator.
Uppsvarvad original LMM till 49 mm.
6 puckars sinterkoppling.
Motor när den är klar:Värre kolvar & stakar.
racepreppad topp (helportad och planad, mirafrästa tomei ventiler, tomei hårdare fjädrar, tomei mekaniska lyftare).
555cc spridare.
större turbo.
större IC med 2.75" eller 3" tryckrör.
275lh soppapump.
linjär BTR.
z32 LMM.
Karosserimässigt:AutoR sidokjolar.
JMS front som kommer byggas om.
klarglas blinkers på sida & fram.
Svart lack under huven.
Interiör:Instrumentbrädan fram kommer byggas om lite, kommer plats för 2st 6.5" MDS fanatic högtalare.
panel för 3st mätare (oljetemp, vattentemp, volt mätare) extra panel för laddtryck.
"pysventil" kommer dras in till cupén för manuellt ställbart ladd.
dubbla 6x9" kommer monteras någonstans bak i bilen!
Rockford Fosgate P4001 kommer driva dom 4 högtalarna!
har haft planer på att ta ur baksätet men får se hur det blir me den saken! bilen är ju ändå bara reggad för förare +1 passagerare så eg varför ha baksäte?,