3877
Sök

Montering av elhissar i 940.

4 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Hejsan!

Hade tänkte göra mig av med vevarna i min volvo 940.

Men först en liten fråga.. Kan man ta elhissar ifrån en annan volvo? tex 740 Med tanke på att dom är välditg lika? Har Fått uppfattningen om att det är samma utförande på 740 och 940 dörrar. Men är inte helt hundra på det. Och om det nu är det så borde installationen gå smidigt...

Har nämligen en hel upsättning av hissar, Knappar liggande ifrån en 740.

Finns det något mer man bör tänka på vid montering?

Tack på förhand!
MVH Joe

54 Inlägg
7 september 2009
Elsystemet är redan draget fram till alla 4dörrana, så är bara att knäppa i kontakterna som sitter bakom plasten på B-stolparna och längst ner vid A-stolparna.

Om inte då de kontakterna som sitter på dina elhissar är bortklippta, då är det lite klurigare.

Sen sätter du i en säkring i säkringsdosan som går till elhissarna så är det klar.

Det är lika.

4 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
lechen_volvo skrev:
Elsystemet är redan draget fram till alla 4dörrana, så är bara att knäppa i kontakterna som sitter bakom plasten på B-stolparna och längst ner vid A-stolparna.

Om inte då de kontakterna som sitter på dina elhissar är bortklippta, då är det lite klurigare.

Sen sätter du i en säkring i säkringsdosan som går till elhissarna så är det klar.

Det är lika.

Japp alla kontakter finns så det blir bara att koppla in helt enkelt.. Då testar jag med dom sakerna som jag har liggande.

Tack

Tokern
361 Inlägg
19 april 2011
är det lika på 744 gl -89? nån som vet

Det kallas volvo entusiast. Inte volvo nörd!

Sök