Xuri skrev:
håller med airone...om du jämnfört med tex en M-kam som sitter i b230f std så kommer du väl få 10häst å ett jävligt brett register...skulle vilja säga att den drar riktigt bra från ca 4000-8000rpm.. men ska du i med den så får du nog ge den lite mer soppa genom en btr som är ställd på några kg mer.
en gammal arbetskamrat körde h-kam i 230f spisen...de var inga problem å nå 200 enligt mätarn med den å då var vi 4pers i bilen på 4ans växel...
den drar inte upp till 8000rpm (dessutom inte i en F-motor som har varvstopp på 5800rpm), toppeffekten med H-kam är runt 6000rpm
jooeell skrev:
det är ju rätt stor skillnad på M kammen och H kammen M lyftet ju 9,7mm och H något på 12mm och durationen är rätt mycket kraftigare så lite borde hända men 530 toppen har nog svårt o ta hand om den nya luften tyvärr
530-toppen klarar det men den gör inte ett lika bra jobb som 405 eller 531 men jag tror inte att han tappar mer än 2-3hk på en 530, inte när vi snackar standard F-motor.
H-kammen är en standardkam som klarar av att leverera runt 170hk i t.ex en VOC-motor
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må