MilleN skrev:
hehe
Hur går det med lampbytet i mätarna? Vill göra samma sak men inte om det är för fippligt..
jadu om jag förstod mig på vad haynes mena så skulle dom ha varit bytta nu
Såhär står det i deras bok:
1. Demontera rattstångskåporna. För att göra detta,demontera först ratten.Alternativt kan ratten sitta kvar,men den måste då vridas så att skruvarna på kåpornas ändytor kan nås.
Skruva loss rattstångens justeringshandtag,ta sedan bort de två skruvarna från den övre kåpans ändyta och de tre skruvarna från den nedre kåpan. Ta bort kåporna och ta vara på startnyckelns lägesindikator från tändningslåset.
2. Bänd försiktigt loss luftventilen i mitten och förarsidan från intrumentbrädan.
Använd liten skruvmejsel eller bladmått till att trycka in sidoklämmorna (se bild).
Där så behövs,placera en trasa under skruvmejseln för att undvika skador.
3. Demontera ljusbrytaren.
4. Skruva loss fästbultarna och ta bort den mittre infattningen och sidofattningen/ljusbrytarhuset från intrumentbrädan. Koppla loss kablaget.
5. Skruva loss de två fästskruvarna och dra bort intrumentpanelen från intrumentbrädan.
6. Koppla loss kablaget bak på intrumentpanelen och ta bort enheten.
Fattar du nått?
de gjorde inte ja