Update 8/4!Hejsan! Då har det hänt lite i garaget, dock varit lite seg med updates!
Men låter bilderna tala för sig själv.
Skärmen nästan helt klar nu! Hade bara några ställen att spackla till på. Och att rostätaren skulle slipas ner.
Sista spacklet! Och det slipade jag snabbt ner!
Hittade en färg som var en blandning av grund och primer tvivlade starkt på att den skulle vara bra men jag satsade och änsålänge är jag riktigt nöjd! Men vi har valt att köra lite budget bara för att projektet är till för att vi ska lära oss så kommer burklacka denna. Men ska ske så seriöst som det bara kan bli
Tack vara weberg:s tips så kunde även baklyktan komma bort!
Började även slipa på en gammal krockskada. Och den dåliga ojämna lagningen som gjorts! Hade rostat runt om spacklet så fick slipa ner det en bit. Blir till att spackla det nästa gång.
Ännu mer rostätare. Syns att det är hål där. Men är bara i en egen liten plåt mellan den stora tjocka. Så inget värt att börja svetsa och dona. Får bli lite fusk spackel
Ännu mera rostätare, var bara lite ytligt här. Får bli till att slipa ner och grunda - lacka när jag är klar med krockskadan.
Dragkroken borta! Passade ändå inte på en sportbil.
Vad som såg ut som ytrost var helt uppruttet bakom lacken så det var bara till och skära bort plåten..
Nyplåt (y)
Innerskärmen högerbak var inte helt kry den heller. Fick bli lite rostätareförst. Sedan..
Nyplåt!
. Pappa punkatade bara dit den här. Sedan målade han men såklart dog kameran och hittade inga andra batterier. Men blir iallafall tunn tektyl först sedan tjockare. Sedan spacklar jag invändigt istället.
En bild jag hann knäppa, farsan har slipat lite på stagen och målat.
Och en bonus på farsan i full vinkelslips action
Gjorde även lite andra saker men kameran dog, så får spara det till nästa gång! Men försök aldrig hålla fast en stötdämpare med foten samtidigt som ni sitter ner och slipar med en ståltrissa på en vinkelslip.
..