2701
Sök

Se upp för detta Stylingföretag!

114 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#1
Tänkte bara varna andra från att handla av www.ridetech.se
Köpte en slutdämpare där för ett tag sedan med uttagbar ljudinsats.
När jag fick hem ljuddämparen var det helt omöjligt att få ut ljudinsatsen samt att det var en ganska rejäl buckla på.

Jag ringde givetvis upp firman och berättade vad som hade hänt.
Svaret jag fick var, "försök lite till annars kan du få skicka tillbaka den."

Skickade tillbaka den "fick stå för frakten själv vilket man ej ska behöva göra vid reklamation, Enl. konsumentköpslagen".
Dämparen har nu legat på posten i motala där företaget ligger i över en vecka utan att dom har hämtat ut det och kollat vad som är fel.

Har inte heller fått något svar på alla mina mail till företaget.

Vill bara varna andra köpare så dom vet att det inte blir enkelt att reklamera en vara där.
Senast redigerat av Slutlekt (4 maj 2006)


Kelan.pixbox.se
239 Inlägg
3 maj 2006
#2
fan,jag som hade hittat grejer att beställa till min bil där :S kanske ska leta upp något annat företag då *hmm*

//Silverpilen\\

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 maj 2006
#3
brukar alltid vara köparen som står för returnerande frakt.



  >>RideTech<<

    "Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds   
     bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för
     transport eller annan utförd tjänst."

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

114 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#4
Lucifer84 skrev:
brukar alltid vara köparen som står för returnerande frakt.



  >>RideTech<<

    "Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds   
     bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för
     transport eller annan utförd tjänst."

Vid reklamation ska köparen ej betala frakten.
Jag skickade in den som reklamation.

Här kommer ett utdrag från Konsumentköpslagen.

"Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
Om det är något fel på din vara kan du:
kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.
"

Läs "UTAN EXTRA KOSTNAD FÖR DIG"


1 231 Inlägg
3 maj 2006
#5
Då är det väl bara att anmäla dom?

Mitt projekt: Evo III

91 Inlägg
3 maj 2006
#6
Det borde väl ligga i firmans intresse att kunden är nöjd.
annars kan du ju börja med att kolla www.svartalistan.com
Sen kan du ju gå till K.O osv..

Skicka ett mail till & hänvisa till denna tråd & be dom att kommentera..

Är man någorlunda smart som firmaägare så ser man ju till att kunden blir kompenserad på något sätt, Inte kul att bli uthängd på en sån här sajt..

114 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#7
DayDreameR skrev:
Det borde väl ligga i firmans intresse att kunden är nöjd.
annars kan du ju börja med att kolla www.svartalistan.com
Sen kan du ju gå till K.O osv..

Skicka ett mail till & hänvisa till denna tråd & be dom att kommentera..

Är man någorlunda smart som firmaägare så ser man ju till att kunden blir kompenserad på något sätt, Inte kul att bli uthängd på en sån här sajt..

Nej det vet jag.

Ja tycker också att de måste ligga i ett företags intresse att bemöta kunden på ett sätt som gör att kunden blir nöjd.

Smart ska skicka ett mail nu direkt


Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 maj 2006
#8
säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

man lever bara en gång så lev väl!

114 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#9
Bullo skrev:
säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

Har skickat massor med mail och varit trevlig. Har även ringt ett antal gånger utan svar.

Man tröttnar till slut.

Nu har det gått över 2 veckor utan svar.


Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 maj 2006
#10
Slutlekt skrev:
Bullo skrev:
säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

Har skickat massor med mail och varit trevlig. Har även ringt ett antal gånger utan svar.

Man tröttnar till slut.

Nu har det gått över 2 veckor utan svar.

har du sagt att du tänker anmäla dom?

man lever bara en gång så lev väl!

114 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#11
Bullo skrev:
Slutlekt skrev:
Bullo skrev:
säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

Har skickat massor med mail och varit trevlig. Har även ringt ett antal gånger utan svar.

Man tröttnar till slut.

Nu har det gått över 2 veckor utan svar.

har du sagt att du tänker anmäla dom?

Nej det har jag inte men funderar på det om dom inte kontaktar mig innan fredag.


Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
3 maj 2006
#12
fy fan...hade tänkt att beställa lite grejer där ifrån men asså nu när man hör det här så blir man fundersam...likxom vist inte deras fel om en grej är skadad men asså...att dom tvingar dej betala för att skicka tillbax....dålig stil....skriv sen hure går...

114 Inlägg
3 maj 2006
Trådstartare
#13
PeterNorrk skrev:
fy fan...hade tänkt att beställa lite grejer där ifrån men asså nu när man hör det här så blir man fundersam...likxom vist inte deras fel om en grej är skadad men asså...att dom tvingar dej betala för att skicka tillbax....dålig stil....skriv sen hure går...

inte bara att jag ska betala utan när jag kollar på kolli nummret på posten så har dom inte hämtat ut reklamationen än från deras utlämmningsställe på över en vecka.

och att dom inte svarar gör mig mest irriterad av allt.


Avstängd
1 106 Inlägg
3 maj 2006
#14
Jävla pajasföretag. Du borde inte ta lagen i egna händer. Annars får du fängelse o blir åtalad. Polisanmäl företaget.

Livet startar vid 220 km/h

114 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
#15
Saabare skrev:
Jävla pajasföretag. Du borde inte ta lagen i egna händer. Annars får du fängelse o blir åtalad. Polisanmäl företaget.

Har funderat starkt på att göra detta, men dom får tills söndag på sig annars blir det anmälan.

Har en mycket god kontakt med en advokat som ville hjälpa mig som tur är.
Senast redigerat av Slutlekt (4 maj 2006)


Avstängd
1 106 Inlägg
4 maj 2006
#16
Slutlekt skrev:
Saabare skrev:
Jävla pajasföretag. Du borde inte ta lagen i egna händer. Annars får du fängelse o blir åtalad. Polisanmäl företaget.

Har funderat starkt på att göra detta, men dom får tills söndag på sig annars blir det anmälan.

Har en mycket god kontakt med en advokat som ville hjälpa mig som tur är.

Där har du stor tur!

Livet startar vid 220 km/h

BMW Power
2 362 Inlägg
4 maj 2006
#17
Det kan nog vara ganska mycket pajas. Hemsidans uppbyggnad har dom även tagit ifrån Street-Performance.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 maj 2006
#18
FugitivE skrev:
Det kan nog vara ganska mycket pajas. Hemsidans uppbyggnad har dom även tagit ifrån Street-Performance.

Mvh Kevin

tagit? designen och e-commersen är köpt av både ridetech och streetperformence finns ca 100 företag till med samma design smile så tro inte att dom "snott" eller oseriösa bara för att dom kör
samma e-commerse.

edit:stavfel
Senast redigerat av MeloveGolf (4 maj 2006)


Evolution
1 627 Inlägg
4 maj 2006
#19
köp från motorandning dom har samma grejer typ samma företag men jag har inte haft problem med dom

Fäll ner pungen och landa

114 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
#20
Karlzzon The One skrev:
köp från motorandning dom har samma grejer typ samma företag men jag har inte haft problem med dom

Bara det är det är sammanslaget med ridetech nu.
Verkar vara ridetech som tar över verksamheten där.



Sök