Lucifer84 skrev:
brukar alltid vara köparen som står för returnerande frakt.
>>RideTech<<
"Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds
bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för
transport eller annan utförd tjänst."
Vid reklamation ska köparen ej betala frakten.
Jag skickade in den som reklamation.
Här kommer ett utdrag från Konsumentköpslagen.
"Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
Om det är något fel på din vara kan du:
kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.
"
Läs "UTAN EXTRA KOSTNAD FÖR DIG"