2306
Sök

Sladdrig växellåda i Sierran

SAAB Pilot
14 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Hej!

Köpte i helgen en billig Ford sierra 2.0 gt -92 som har en väldigt sladdrig växellåda med otydliga lägen, va kan det bero på? 2.an kan också vara svår att få i ibland.

mvh oto

654 Inlägg
15 september 2009
Bussningarna till "spak stället" skulle jag gissa.
Är väl typ samma fenomen som på alla bilar som får väldigt slapp och sladdrig växelspak.
Att bussningarna/hylsorna blir nötta och dåliga så det blir stort flex i spaken.

SAAB Pilot
14 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
mjo det låter möjligt, får försöka ta loss och kolla där sen, nu ska bilen besiktas först tongue

12 086 Inlägg
15 september 2009
Original är rätt slapp, jag gjorde om min spak till shortshift, kortade spaken och tog bort bussningen i sjävla spaken. Nu är den JÄVLIGT stum och fast tongue Kolla bild på min sida

SAAB Pilot
14 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
jo fast en kompis har en likadan sierra och hans växellåda är inte så här slapp ^^ får ta och kolla närmare på problemet senare i veckan, btw den gick genom besiktningen utan anmärkningar idag big_smile

3 354 Inlägg
15 september 2009
OTO skrev:
jo fast en kompis har en likadan sierra och hans växellåda är inte så här slapp ^^ får ta och kolla närmare på problemet senare i veckan, btw den gick genom besiktningen utan anmärkningar idag big_smile

gött

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök