3732
Sök

Golf Vr6 Vs volvo 850 t5

Cupra_
15 september 2009
#41
De är helt olika bilar alltså.. Sj tycker jag att små bilar kan va roligare att köra.. Men som du säger så är det ju lättare att trimma en volvo-turbo.. Tror även volvo blir billigare i försäkring, talar tyvärr av erfarenhet. Finns också miljoner billiga delar till volvo.. Ja men va fan, klart du ska ha en Volvo!

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
15 september 2009
#42
inte ens med chip är vr6:an speciellt spännande

testade med min gamla 245turbo när en polare hade en vr6 med chip och annat system
hängde av honom lätt som en plätt
245:an gick som en t5 orginal något sämre

en chippad t5 är garanterat roligare varje dag i långa loppet
dessutom sitter man säkrare i dom

kamkedjan är inte en billig historia på dessa vagnar  och dom är det ofta fel på

tror inte ens väghållningsmessigt att vr6 är mycket att hänga i granen på
kan iof bara jämföra gamla 855 t5 mot min mk2:a
och jag vågade åka fortare i 855:an sitter endå ställbara coils på golfen

Kör fort så hinner inget hända...

mästarenen o_O
92 Inlägg
15 september 2009
#43
Turbo + första bil = WIN!
Så såg min ekvation ut när jag skaffade bil wink

7 275 Inlägg
15 september 2009
#44
Growe skrev:
inte ens med chip är vr6:an speciellt spännande

testade med min gamla 245turbo när en polare hade en vr6 med chip och annat system
hängde av honom lätt som en plätt
245:an gick som en t5 orginal något sämre

en chippad t5 är garanterat roligare varje dag i långa loppet
dessutom sitter man säkrare i dom

kamkedjan är inte en billig historia på dessa vagnar  och dom är det ofta fel på

tror inte ens väghållningsmessigt att vr6 är mycket att hänga i granen på
kan iof bara jämföra gamla 855 t5 mot min mk2:a
och jag vågade åka fortare i 855:an sitter endå ställbara coils på golfen

Du menar sånahär 4000kr coilovers? big_smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
15 september 2009
#45
Brains skrev:
Growe skrev:
inte ens med chip är vr6:an speciellt spännande

testade med min gamla 245turbo när en polare hade en vr6 med chip och annat system
hängde av honom lätt som en plätt
245:an gick som en t5 orginal något sämre

en chippad t5 är garanterat roligare varje dag i långa loppet
dessutom sitter man säkrare i dom

kamkedjan är inte en billig historia på dessa vagnar  och dom är det ofta fel på

tror inte ens väghållningsmessigt att vr6 är mycket att hänga i granen på
kan iof bara jämföra gamla 855 t5 mot min mk2:a
och jag vågade åka fortare i 855:an sitter endå ställbara coils på golfen

Du menar sånahär 4000kr coilovers? big_smile

jo men mot en tung volvo kvittar det smile
fast jag håller med skit grejer smile

har testat vr6 med gula koni runt om det enda som hände med den var att arslet dansade ut så fort man försökte svänga smile framtunga som små as

Kör fort så hinner inget hända...

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
15 september 2009
#46
Jag hade valt 850 av den enkla anledningen att dom är mycket större och är mycket bekvämare (personlig åsikt) än Golfen. Men det beror ju lite på vad du vill ha. Grymt olika bilar, hur som helst.


The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
15 september 2009
#47
Growe skrev:
Brains skrev:
Growe skrev:
inte ens med chip är vr6:an speciellt spännande

testade med min gamla 245turbo när en polare hade en vr6 med chip och annat system
hängde av honom lätt som en plätt
245:an gick som en t5 orginal något sämre

en chippad t5 är garanterat roligare varje dag i långa loppet
dessutom sitter man säkrare i dom

kamkedjan är inte en billig historia på dessa vagnar  och dom är det ofta fel på

tror inte ens väghållningsmessigt att vr6 är mycket att hänga i granen på
kan iof bara jämföra gamla 855 t5 mot min mk2:a
och jag vågade åka fortare i 855:an sitter endå ställbara coils på golfen

Du menar sånahär 4000kr coilovers? big_smile

jo men mot en tung volvo kvittar det smile
fast jag håller med skit grejer smile

har testat vr6 med gula koni runt om det enda som hände med den var att arslet dansade ut så fort man försökte svänga smile framtunga som små as

Är den så framtung? i så fall är det stor skillnad mot de 4cyl för min upplever jag inte som jätteframtung.

men visst finns det 2st vr6 maskiner? en på 174 och en på ca 190hk, är säker på att jag sett bägge sitta i VR6 golfar, och tror inte alla var 4wd heller.

Är det bara 174 hästarn som sitter i vr6 så är det rätt meningslöst att åka v6 IMO. Då hade en 16v på 150hk varit mer bil för pengarna.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

4 586 Inlägg
15 september 2009
#48
Det är även skillnad på en import golf och en svensksåld i effekt. varför vet jag inte

Håller med om att golf 3 gti 2.0 16v är ett bättre köp


453 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#49
Mycket bra info må jag säga! Jävligt bra! Trevligt forum med! smile

Men aa, det här med kam kedjan gör att det lutar lite mer åt volvo, tanken är ju att ha bilen ett tag utan att motorn o grejer börjar svika. Sen värkar det ju som att en chippad 850 drar en vr6 med och värkar dricka mindre bensin samt billigare reservdelar och försäkring.

Det enda med volvon är ju att den är så vanlig och att man kanske får den här "bonne" stämplen på sig (har inget i mot dom) Men det fixar ett par feta fälgar o lite grejer hehe smile

Men värkar som det lutar åt en t5a nu ielefal smile

Annars om någon har en  bra bil att visa för mig som inte är jätte jätte dyr 80k max helst turbo inte gott över 20 000 mil, fint skick osv osv

Tack för alla svar!!! big_smile

1 853 Inlägg
15 september 2009
#50
jorre83 skrev:
Det är även skillnad på en import golf och en svensksåld i effekt. varför vet jag inte

Håller med om att golf 3 gti 2.0 16v är ett bättre köp

Njae

ej syncro 174hk (2.8L)
syncron 190hk (2.9L)

/mvh soyd

1 582 Inlägg
15 september 2009
#51
För 80000:- hade jag då utan tvekan köpt mig en Audi A4 1.8T Quattro. Du får en grymt trevlig bil med bra kvalité, motorn är trimvänlig samt är fyrhjulsdriven. Sen så är den betydligt roligare att köra än en 850 T5, men det är bara min åsikt smile

Egenföretagare
999 Inlägg
15 september 2009
#52
LIVINL0UD skrev:
För 80000:- hade jag då utan tvekan köpt mig en Audi A4 1.8T Quattro. Du får en grymt trevlig bil med bra kvalité, motorn är trimvänlig samt är fyrhjulsdriven. Sen så är den betydligt roligare att köra än en 850 T5, men det är bara min åsikt smile

Ingen vettig människa lägger 80 000 på en gammal VR6 eller 850 Turbo wink


453 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#53
aso lägger ju inte alla pengarna på, så köper ju inte en volvo för 80k heheh

475 Inlägg
15 september 2009
#54
VR6an är en Skön bil och helt underbart att bygga ljud i.. MEN.. ska du trimma etc så är det svårt att få ut massa hästar ur motorn.. med chip kanske 5-15hp extra.. men tar du volvo så kan du lätt byggare vidare på turbo.. ladd etc etc  islut ändan handlar det om DIN smak... om mer VR6 frågor kan du ställa på VR6.nu
Vr6an motor ljud är helt underbart.. men du får inte pys pys om du tar vr6an.. wink

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

1 582 Inlägg
15 september 2009
#55
Nej det är ju sant, men han skrev ju att han hade 80000:- att röra sig med och för dom pengarna skulle jag köpt mig en Audi som jag skrev tidigare cool

weeeman skrev:
LIVINL0UD skrev:
För 80000:- hade jag då utan tvekan köpt mig en Audi A4 1.8T Quattro. Du får en grymt trevlig bil med bra kvalité, motorn är trimvänlig samt är fyrhjulsdriven. Sen så är den betydligt roligare att köra än en 850 T5, men det är bara min åsikt smile

Ingen vettig människa lägger 80 000 på en gammal VR6 eller 850 Turbo wink

806 Inlägg
15 september 2009
#56
aso aso aso


806 Inlägg
15 september 2009
#57
Utan tvekan t5an, mycke roligare på alla sätt och går som ett skott med ett chip och ljudet är underbart. Om man inte bryr sig så mycke om hur mycke den låter å så så kan man  strippa bilen på massa vikt och då är det inte mycke som hänger med.


666 Inlägg
15 september 2009
#58
har en vr6a syncro variant till salu om intresse fins smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

453 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
#59
Har hitta många fina vr6or nu som är hyffsat ny med bytt kamrem och låga mil.

Har hittat en vr6 från 98 men har googlat lite och har läst lite att ferrita avgasystem sport filter och annat grenrör fixar upp motorn lite, men hittar inte avgasrör? fans bara till 95 på ferritas hemsida någon som vet vad det går att få tag på ?


Tacksam för svar smile

Egenföretagare
999 Inlägg
22 september 2009
#60
AcesHigh666 skrev:
Growe skrev:
jo men mot en tung volvo kvittar det smile
fast jag håller med skit grejer smile

har testat vr6 med gula koni runt om det enda som hände med den var att arslet dansade ut så fort man försökte svänga smile framtunga som små as

Är den så framtung? i så fall är det stor skillnad mot de 4cyl för min upplever jag inte som jätteframtung.

men visst finns det 2st vr6 maskiner? en på 174 och en på ca 190hk, är säker på att jag sett bägge sitta i VR6 golfar, och tror inte alla var 4wd heller.

Är det bara 174 hästarn som sitter i vr6 så är det rätt meningslöst att åka v6 IMO. Då hade en 16v på 150hk varit mer bil för pengarna.

Har inte kört VR6 på bana, men pressat den rejält på kruvig landsväg (original dämpare och sänkningsfjädrar).
Tyckte inte den kändes särskilt framtung eller lätt i röven. Däremot körglädje som slår tidigare nämnda Volvo-turbos.

Timjoh skrev:
Har hittat en vr6 från 98 men har googlat lite och har läst lite att ferrita avgasystem sport filter och annat grenrör fixar upp motorn lite, men hittar inte avgasrör? fans bara till 95 på ferritas hemsida någon som vet vad det går att få tag på ?

Verkar inte vara så många som tillverkar sportavgassystem till VR6, men kolla på ebay.de så finns det säkert. Med svets så borde man få dit ett 2,5-3" sportsystem för 4-cylindriga golfar, måttade med ett sånt under min när jag höll på att jaga avgassystem.



Sök