Var ute i helgen med en polare och fotade hans EVO han fick hem för inte så länge sedan. Första gången jag fotar en bil med denna kameran så skulle vilja ha lite kommentarer om dom då jag själv blir helt blind när jag suttit förlänge framför datorn och redigerar. Har tyvärr inte tillgång till blixt än mer än popupen så det är svårt att få till motljusbilderna men jag tycker ändå att jag lyckats ganska bra iaf.
"tackar för det . Ingen som kan hitta lite "fel" som jag kan tänka på nästa gång?"
Skall försöka ge lite konstruktiv kritik (sammanfattar alla bilder): - kolla vitbalansen (att vitt blir vitt) - kolla exponeringen (att himlen inte fräter samman med vita biltaket) - fota gärna enl det "gyllene snittet/tredjedelsregeln", där du inte placerar objektet centrerat i bilden. Detta innebär kort: dra två lodräta linjer som bildar tre kolumner, dra två horisontala linjer som bildar tre kolumner (hoppas du är med). Där linjerna möter varann bildas fyra kors. Placera objektet i något av dessa kors för för att skapa en blickfångande, dynamisk o harmonisk bild. Bild 7 är ett bra exempel!
Hoppas detta liknade kritik du önskade. Tycker annars du lyckats bra med bilderna och ta raderna ovan som tips.
tackar för det , bra att ha lite mer att tänka på nästa gång. Gyllene snittet är jag metvetenom vad det är . utan vettig kritik vet man inte vad man själv missat
Hmm, borde passa in huven lite bättre;) Nej men jääkligt snygga bilder på en jäkligt snygg bil. Du har lyckats bra med bilderna. Favorit bilden är den som är rakt bakifrån, bilen ser så rå ut där
Inga direkta fel på bilderna, skulle väl vara någon solreflex i linsen isåfall! Fästningen är förövrigt ett läckert och bra fotoställe! Fast ni skulle tagit en liten olaglig sväng ut på gångbanan tycker jag
jag vågar inte gå in på farligt okända länkar:S har hamlat i trubbel förr för det... men alla andra skriver att bilderna är jättebra så jag förmodar att jag håller med då..