3948
Sök

Köp av driftbil

113 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#1
Tjena! har blivit väldigt sugen på drifting och tänkte försöka köpa en bil ja kan bygga lite på för drifting har läst runt en massa... de självklara valet värkar vara en nissan 200sx s13 men har ja ej råd med sån tror ja.. min budget ligger på 10-30 pap förslag på en redig driftbil i min budget? har kollat lite på E36an och E30n nån som vet hur mycke tyngre E36an är en E30n? just nu äger jag en E34 525i men den är lite för klumpig för denna sport anser ja själv.. vad tycker ni?, Så förslag på en bra bil i min budget! tack

227 Inlägg
15 september 2009
#2
Tja, Det låter som att e30 skulle vara mest lämpligt om du tänker dej den prisklassen.
200sx ligger väl nästan över 30 papp om de är i okej skick, å e36orna är ganska dyra med.
Men e30 kan du nog hitta nån billig, så du även har pengar över till lite trimm å väghållning.
Det är vad ja skulle satsa på tror ja wink

ha de

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck

1 436 Inlägg
15 september 2009
#3
Stora bilar kan gå brett de med...

http://www.europeantuner.eu/images/performance_bmw_735.jpg

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

113 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#4
Bolet_boy skrev:
Tja, Det låter som att e30 skulle vara mest lämpligt om du tänker dej den prisklassen.
200sx ligger väl nästan över 30 papp om de är i okej skick, å e36orna är ganska dyra med.
Men e30 kan du nog hitta nån billig, så du även har pengar över till lite trimm å väghållning.
Det är vad ja skulle satsa på tror ja wink

ha de

jo  e30 värkar var de ja borde satsa på dock värkar dom vara nästa lika dyra som e36an :S iaf om dom är i behagligt skick.

jo vet att dom stora "kan gå brett" med.. frågan är hur kul det är?

2 763 Inlägg
15 september 2009
#5
Köp en Volvo 240 och byt motor så har du en bil med potential att drifta lite:Dtongue

Volvo - For Life

Med.lem
3 759 Inlägg
15 september 2009
#6
Lohan skrev:
Bolet_boy skrev:
Tja, Det låter som att e30 skulle vara mest lämpligt om du tänker dej den prisklassen.
200sx ligger väl nästan över 30 papp om de är i okej skick, å e36orna är ganska dyra med.
Men e30 kan du nog hitta nån billig, så du även har pengar över till lite trimm å väghållning.
Det är vad ja skulle satsa på tror ja wink

ha de

jo  e30 värkar var de ja borde satsa på dock värkar dom vara nästa lika dyra som e36an :S iaf om dom är i behagligt skick.

jo vet att dom stora "kan gå brett" med.. frågan är hur kul det är?

Jag tycker det ser rätt skoj ut.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/697120_1rm3es.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

KHRacing
15 september 2009
#7
Finns inget som sägger att man behöver en massa effekt för att sladda seriöst - dock behöver man ett bra chassie. Så en Nissan 200 är nog bra mkt bättre än en E30 & du kan utan tvekan köra med orginalmotor.

Dubbla krängare bak, ev: dubbla fjädrar & så 444cc spridare, & en stor oljekylare så har du en bra nybörjarsladdarbil som man sedan kan utveckla sig med - både personligen som förare o bilen

113 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#8
KHRacing skrev:
Finns inget som sägger att man behöver en massa effekt för att sladda seriöst - dock behöver man ett bra chassie. Så en Nissan 200 är nog bra mkt bättre än en E30 & du kan utan tvekan köra med orginalmotor.

Dubbla krängare bak, ev: dubbla fjädrar & så 444cc spridare, & en stor oljekylare så har du en bra nybörjarsladdarbil som man sedan kan utveckla sig med - både personligen som förare o bilen

jo men ja har bara 30 tusen i nu läget.. kanske går att köpa en 200sx utan motor och köpa till en motor kanske blir biligare? vad tror du? tack iaf för bra svar

KHRacing
15 september 2009
#9
Lohan skrev:
jo men ja har bara 30 tusen i nu läget.. kanske går att köpa en 200sx utan motor och köpa till en motor kanske blir biligare? vad tror du? tack iaf för bra svar

Polaren sålde nyligen sin -90 S13 med toppmonterad t28, 3" rör. m.m.m.m för 1 0 0 0 0 kr...

bara & leta lite så finner du LÄTT en S13 för under 20k, tänk på att S13 kom 1989, så den är 20 år gammal nu, & då har man lätt möjlighet att pruta - folkverkar ofta tro att de är gjorda utav guld, precis som med tidiga EVO´s.

mvh K

kolla gärna in förljande länkar:

www.drifting.se
www.skanedrift.se
www.swedrift.com
www.sideways.nu
etc
Senast redigerat av KHRacing (15 september 2009)

113 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#10
KHRacing skrev:
Lohan skrev:
jo men ja har bara 30 tusen i nu läget.. kanske går att köpa en 200sx utan motor och köpa till en motor kanske blir biligare? vad tror du? tack iaf för bra svar

Polaren sålde nyligen sin -90 S13 med toppmonterad t28, 3" rör. m.m.m.m för 1 0 0 0 0 kr...

bara & leta lite så finner du LÄTT en S13 för under 20k, tänk på att S13 kom 1989, så den är 20 år gammal nu, & då har man lätt möjlighet att pruta - folkverkar ofta tro att de är gjorda utav guld, precis som med tidiga EVO´s.

mvh K

kolla gärna in förljande länkar:

www.drifting.se
www.skanedrift.se
www.swedrift.com
www.sideways.nu
etc

jasså? de skulle man vetat om tidigare haha men ska kolla sidorna men ja har kollat på hela blocket.. den biligaste låg på 20 tusen och en för 21 tusen som var defeckt.. och båda var ungefär 140 mil från mig alla runt om i västernorrland går på mellan 37-70 =/

482 Inlägg
15 september 2009
#11
volvo 240 org + två specialspare har du bra träningsbil o lätt att laga när nåt går sönder finns delar överallt. sen när du är kung på det så köper du turbomotor typ b21et/b230ft och trimmar lite. lr nån merca fast då får du nog slänga på nån annan bakaxel har för mig att dom är lite känsliga på en del, rätta mig gärna om jag har fel

just real power
no turbo shit

475 Inlägg
15 september 2009
#12
säger nissan 200..... lätta att fiffla med och inte allt för dyra..

rx7an är dyrt att köpa in och samma med en supra.
och sen har jag ALDRIG sett en Volvo i D1 mästerskap över huvudtaget
( kan ha fel där )

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Avstängd
424 Inlägg
15 september 2009
#14
Köp en gammal bil, volvo 240 som exempel. Sen hinka i en stor motor! typ en s50 från bmw.

team Svineri. Volvos under construction.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 september 2009
#15
E30 är sladdgladare än E36, men E36 är neutrala och stabilare. Det beror väl på vilket du föredrar smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
15 september 2009
#16
Fan vad alla snöar in på e30, köp en 740! behöver inte ens vara turbo, var på driftingträning för ett tag sen och det var en röd 740 där, 16v gissar jag på och den lät som om den var original motormässigt.

Den snubben kunde drifta vill jag lova. Och nu menar jag "drifting" och inte enhjula på grus!(tro det eller ej).
Du får ju en 16v billigare än en turbo, sen svetsar du diffen och kör på inte allt för breda och stora bakdäck så har du en bil som duger till att träna med. Efterhand så kan du ju upgradera med hårdare fjädrar o dämpare. För att sen trimma bajs ur bilen.
Senast redigerat av AcesHigh666 (15 september 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 417 Inlägg
15 september 2009
#17
lägg dina 30 000 på turbo och spurt i din bmw. Och chassie såklart. Då blir det åka av!


NissanMotorsport
15 september 2009
#18
AcesHigh666 skrev:
Fan vad alla snöar in på e30, köp en 740! behöver inte ens vara turbo, var på driftingträning för ett tag sen och det var en röd 740 där, 16v gissar jag på och den lät som om den var original motormässigt.

Den snubben kunde drifta vill jag lova. Och nu menar jag "drifting" och inte enhjula på grus!(tro det eller ej).
Du får ju en 16v billigare än en turbo, sen svetsar du diffen och kör på inte allt för breda och stora bakdäck så har du en bil som duger till att träna med. Efterhand så kan du ju upgradera med hårdare fjädrar o dämpare. För att sen trimma bajs ur bilen.

Håller med.. går absolut att drifta, går säkert utan problem med en vanlig GL också

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
15 september 2009
#19
MIG1408 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Fan vad alla snöar in på e30, köp en 740! behöver inte ens vara turbo, var på driftingträning för ett tag sen och det var en röd 740 där, 16v gissar jag på och den lät som om den var original motormässigt.

Den snubben kunde drifta vill jag lova. Och nu menar jag "drifting" och inte enhjula på grus!(tro det eller ej).
Du får ju en 16v billigare än en turbo, sen svetsar du diffen och kör på inte allt för breda och stora bakdäck så har du en bil som duger till att träna med. Efterhand så kan du ju upgradera med hårdare fjädrar o dämpare. För att sen trimma bajs ur bilen.

Håller med.. går absolut att drifta, går säkert utan problem med en vanlig GL också

Många som kollat för mycket på de stora driftingtävlingarna. Man behöver inte ha effekt för att kunna drifta, men "teori" till att japanerna är så duktiga på drifting består av 2 saker.

#1: Dem verkar lägga mer energi på körteknik än på trim, någon japan rekommenderade 300hk max då detta är "helt lagom". Har t.ex sett en förare i D1 köra med 89hk på bakhjulen och det gick hur bra somhelst, dock i en lätt bil men ändå!(ae86)

#2: Deras banor är öppna flera gånger i veckan "för träning" så dem får många timmar bakom ratten.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

NissanMotorsport
15 september 2009
#20
AcesHigh666 skrev:
MIG1408 skrev:
AcesHigh666 skrev:
Fan vad alla snöar in på e30, köp en 740! behöver inte ens vara turbo, var på driftingträning för ett tag sen och det var en röd 740 där, 16v gissar jag på och den lät som om den var original motormässigt.

Den snubben kunde drifta vill jag lova. Och nu menar jag "drifting" och inte enhjula på grus!(tro det eller ej).
Du får ju en 16v billigare än en turbo, sen svetsar du diffen och kör på inte allt för breda och stora bakdäck så har du en bil som duger till att träna med. Efterhand så kan du ju upgradera med hårdare fjädrar o dämpare. För att sen trimma bajs ur bilen.

Håller med.. går absolut att drifta, går säkert utan problem med en vanlig GL också

Många som kollat för mycket på de stora driftingtävlingarna. Man behöver inte ha effekt för att kunna drifta, men "teori" till att japanerna är så duktiga på drifting består av 2 saker.

#1: Dem verkar lägga mer energi på körteknik än på trim, någon japan rekommenderade 300hk max då detta är "helt lagom". Har t.ex sett en förare i D1 köra med 89hk på bakhjulen och det gick hur bra somhelst, dock i en lätt bil men ändå!(ae86)

#2: Deras banor är öppna flera gånger i veckan "för träning" så dem får många timmar bakom ratten.

Håller återigen med tongue de hänger mer på körtekniken än hästarna..  specielt i början om man ska lära sig, så tror ja inte man lär sig snabbare bara för man har 300 hästar.. eller 159 hästars glt 16v..  träna på körstilen och våga satsa..


Sök