3237
Sök

Mercan glödtänder :(

8 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Hejsan... har ett litet problem... Min Mercedes en 190E -85:a  som jag köpte i sommras har börjat o Glödtända nu... när jag köpte den så gick allt som på rälls... och det var skit bra... sen tvättade jag den en dag och gjorde en motor tvätt samtidigt... och sen började det att bubbla när jag gasade... presis i börjar lite gran.. så jag tog av fördelar locket och det var fuktigt.. så jag gjorde rent det och slipade till kontakt yttorna på för delaren och rotorn... sen var det bra i ungefär 1 vecka ... sen började den o glödtända så kopiöst... när man stängde av bilen... annars så gick det bra när man körde osv... men jag har även märkt att tomgången är på tok för hög. Så när jag trycker lite på armen som sitter på spjället(Förgasar motor ^^)... så går den ner till normal tomgång... men kan ibland glödtända lite när jag stänger av då... men inte lika ofta...Vad kan det vara för fel? hjälp fort=) MVH Vectra--Stoffe P.S Har lite funderingar själv angående det... och det kan vara tändstiften oxå... dom e lite spetsigare på toppen... och dom ska ju vara trubbigt lr?

21 761 Inlägg
4 maj 2006
Om stiften inte verkar bra så bör du byta dem, de kan mycket väl vara en orsak till att motorn glödtänder.

8 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
mm... ag tänkte på det oxå.. jag börjar nog med det... ska iallafall byta olja och filter snart...så det är väll lika bra och ta det oxå så... så kolla om den bir bättre=)

21 761 Inlägg
4 maj 2006
Okej, det blir knappast sämre iaf.

8 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Nee.. det e helt sant=)

The one and only
1 091 Inlägg
5 maj 2006
kan vara co halten som står fel
Senast redigerat av Volvo Knugen (5 maj 2006)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

8 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
Hur ändrar jag den då på bästa sätt? lr det kanske bara går att fixa på ett sett? smile

Sök