2735
Sök

Tsdi's Audi S4 2,2TQ "2,2 goes 2,5L"

Audi S4 2,2TQ -1993 Bilen köptes som vinterbil 2009. Körde bilen 1 vecka och sedan rasade den. 280km/h mätarfart och lite väl mycket laddtryck i kombination med för lite soppa fick kolven att se ut som en schwizer ost. Planen var... Visa mer

Egenföretagare
176 247 Visningar
Projektet avslutat 15 december 2014
Svetsare.
164 Inlägg
23 februari 2010
Haha, nej det hoppas jag inte. Det är ju nästan precis som du säger att de kommer bli sjukt lika när dina är lackade. Tror din kommer bli sjukt fet med dessa. Tur att du tog 19", ända storleken som räknas. smile

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

558 Inlägg
24 februari 2010
grymma fälgar!smile

2 638 Inlägg
24 februari 2010
Fälgarna kommer sitta riktigt fint smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Tack ska ni ha big_smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare

En sammanställning av det som nu är beställt!

Kommer ifrån www.cp-service.se utmärkt service!

Bosch 044 Soppapump

MSD 680 cc Spridare

Sotsats

Packningssats bottendel   

H-profilsstakar

Grenrör svartstål

Race ramlager

Race Vevlager

Motorfäste Streetdensity (034motorsport)

Kolvringar Audi 5 cyl std. dimension

Andra-Växellådsfästen

Komplett sats Toppbultar

Turbo Precision SC55 Billet

Nytt Original kamdrev lös kil (förbättrad version av orginalet där kilen ofta är ett problem)

Kabelhärva 1,8T spolar till s2/s4/s6

Nytt block planat blästrat målat honat.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/866969_bqs2cm.jpg

Det som nu saknas är:

Koppling (vad ska man ha?)
Downpipe
S6 fjäderben
Bromsoks addapter
Bromsslangar stålomspunna?
Nytt Värmepaket
5st 1,8T Spolar
Kam+Multirem
Senast redigerat av tsdi (26 februari 2010)

Svetsare.
164 Inlägg
26 februari 2010
Härlig beställning, även om jag tror du kommer behöva lite större spridare. Blir det 98oktan eller E85?
I övrigt tyckte jag beställningen såg bra ut!
Till koppling tycker jag du ska köra 3b enkelmasse svänghjul, 707 tryckplattan och en 4 puckad sinter, det håller gott och väl!

Såg att du skrivigt 680cc spridare i inlägget, det blir kanon! wink
Senast redigerat av PHerrdahl (26 februari 2010)

Mvh; P.Herrdahl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
PHerrdahl skrev:
Härlig beställning, även om jag tror du kommer behöva lite större spridare. Blir det 98oktan eller E85?
I övrigt tyckte jag beställningen såg bra ut!
Till koppling tycker jag du ska köra 3b enkelmasse svänghjul, 707 tryckplattan och en 4 puckad sinter, det håller gott och väl!

Såg att du skrivigt 680cc spridare i inlägget, det blir kanon! wink

Japp smile

Ja jag tog bara med dom där småspridarna i "bilden" för att 680cc spridarna inte fanns med på deras hemsida och det var likvärdigt pris så jag fick en sammanställning smile

Är inte så sugen på sinter faktiskt. Vet någon om man kan köra med 707 tryckplattan och en förstärkt lamell? Har ju en helt ny lamell som bara ligger men den lär väl knappast hålla ihop med en 707tryckplatta?

Svetsare.
164 Inlägg
26 februari 2010
Okay, alternativet är väl att du kör med denna tryckplatta och std lamell:

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=398

Sc55an klarar c.a 550hästar och då har du nog en bit över 600nm men den ska nog utan problem klara av att hålla emot för en bit till, de där angivelserna är inom säkerhetsområdet så.

Mvh; P.Herrdahl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
PHerrdahl skrev:
Okay, alternativet är väl att du kör med denna tryckplatta och std lamell:

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=398

Sc55an klarar c.a 550hästar och då har du nog en bit över 600nm men den ska nog utan problem klara av att hålla emot för en bit till, de där angivelserna är inom säkerhetsområdet så.

Hmm okej så lamellen håller för så mycket bara man har en bra tryckplatta alltså! Ska kika runt lite men är väl bara beställa snart då smile

Svetsare.
164 Inlägg
26 februari 2010
Ja det tycker jag. en polare kör std lamell med den tryckplattan och det funkar kanon! Dock får man ha ett vältränat vänsterben, skillnaden emot std tryckis är enorm! big_smile

Mvh; P.Herrdahl

4 663 Inlägg
26 februari 2010
satan en redig beställning detta big_smile kommer bli sjukt bra big_smile

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
26 februari 2010
Kan starkt rekomendera att du ska köra med 4 puckad sinter och 707 tryckis. Jag hade de på min s4 och gick hur bra som helst. Är det något man inte ska spara pengar på så är de kopplingen wink Men som sagt jag körde inne i städer utan några problem, de är bara det sista biten på man inte får slira allt för mkt, de kommer du själv känna hur de blir vibbrationer. big_smile Och de hörs väldigt tydligt att att man inte ska slira sista biten.

Lycka till !

Mvh

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 februari 2010
Min originallamell pallar med "uppskattade" 400 pållar med 707-tryckplatta wink En 6puckad sinter lär ju funkar annars?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Men hur blir bilen med sinter? Polaren hade det på en E30 och det var riktigt jobbigt att köra den bilen..Vill ha en bil som fungerar i vardagen men ändå ska hålla? smile

Mäki: hmm okej du vet ingenstans man kan köpa "vanlig" koppling med mkt stilstyrka i då?

Svetsare.
164 Inlägg
26 februari 2010
tsdi skrev:
Men hur blir bilen med sinter? Polaren hade det på en E30 och det var riktigt jobbigt att köra den bilen..Vill ha en bil som fungerar i vardagen men ändå ska hålla? smile

Mäki: hmm okej du vet ingenstans man kan köpa "vanlig" koppling med mkt stilstyrka i då?

Från neutral till 1an kommer bilen skutta iväg, precis som du ser "kärringarna" hoppa iväg.
Det ser ut och känns som du får kärringstopp, sen är det precis som vanligt att växla.

Det finns vanliga organiska (alltså lameller med fjädrande centrum) och sinterbelägg, de är precis att köra som en vanlig lamell men håller emot betydligt bättre pga sinterbelägget.

Mvh; P.Herrdahl

355 Inlägg
26 februari 2010
Finns det inga 2 elr 3 skiviga kopplingar till Audin? Är väl det bästa om det ska fungera till vardags körning oxå..

Svetsare.
164 Inlägg
26 februari 2010
RedEyeMS3 skrev:
Finns det inga 2 elr 3 skiviga kopplingar till Audin? Är väl det bästa om det ska fungera till vardags körning oxå..

Finns gör det helt klart, men kostar fan å lite till för den effekten han ska plocka sen att det skulle vara mer gatvänligt vet jag inte om jag håller med om.

Mvh; P.Herrdahl

355 Inlägg
26 februari 2010
Har inte kört nån flerskivig koppling själv, men vad jag har hört och läst så ska det vara absolut lättast för vänsterfoten iaf.

Svetsare.
164 Inlägg
26 februari 2010
RedEyeMS3 skrev:
Har inte kört nån flerskivig koppling själv, men vad jag har hört och läst så ska det vara absolut lättast för vänsterfoten iaf.

Dem tilton 3 skiviga jag provat är inte märkvärt lättare sen så blir man inte heller av med stutta iväg grejen, som jag tror är det som tsdi vill slippa mest. tongue

Mvh; P.Herrdahl

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/869804_1k9ss6.jpg
Med fälgarna moterade. Fattas bara centrumkåpor. Borde komma nu i veckan smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/869806_zmqrci.jpg
Dålig bild på IC och tryckrör.

Har börjat försöka få bort den svara färgen och polera upp allt. Tråkigt som fan men antar att det blir bra till slut smile

Sök