4638
Sök

Problem med Saab 9-3 Aero -02

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
18 september 2009
prova att byta tändkasset till en början och kolla så du får fram soppa till spridarna! Det är en bra början.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

93 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
okej men ska be han kolla det!
tack för svaren!

om det inte är det vad  kan det vara då?

500 Inlägg
19 september 2009
Om det nu är så att han har fultrimmat den med pysventil eller liknande kan motorn ha spikat sönder. Det är ju svårt för oss att veta.
Men provbyt tändkassett, magnetventil och stift. Kan också vara vevaxelgivaren men det är lite krångligare.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 september 2009
Nocturnal skrev:
Om det nu är så att han har fultrimmat den med pysventil eller liknande kan motorn ha spikat sönder. Det är ju svårt för oss att veta.
Men provbyt tändkassett, magnetventil och stift. Kan också vara vevaxelgivaren men det är lite krångligare.

Hade det varit vevaxelgivaren så hade väl bilen startat ändå när den är kall men när den är varm så vägrar den. Så är det ju iaf på 9-5:or när den ger sig (hänt en jag känner).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

500 Inlägg
19 september 2009
Nix den kan också tokvägra.
Men eftersom trådskaparen inte vet vad som är gjort med bilen är det ju svårt att svara på vad som kan vara fel på den. roll

93 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
jao vet inte riktigt men får nog åka ner och kolla vad som händer men har inte tid mycket med bilköp sen har jag sålt 9-5an men den hämtar han om 2veckor sen har jag köpt en clio -04a som jag ska ha i stan!

Sök