Hej, jag har en s40 t4 från 1998 och den läcker mycket olja men hittar inte vart det läcker ifrån.
jag har byt oljereturspackningar och det läcker fortfarande. Men efter att jag byte packningarna så läckte inte det förän jag startade bilen som jag märkte och det läcker fortfarande ganska mycket fortfarande.
Man ser att det har läckt lite från ovansidan turbon.
Oljeretursröret som går in i turbon.
Oljeretursröret till turbon från insidan ska väl inte se ut så här med böjen på insidan? (böjde ner den iaf och det hjälpte inte)
Senast redigerat av Shady_killen (17 september 2009)
Är det oljereturen som läcker fast du bytt packning så byt röret med.. och eftersom du fick räta till röret blir det dock inte tätt om det var där du hade hål .. är ju några kilos arbetstryck på oljan i motorn ..
Är det oljereturen som läcker fast du bytt packning så byt röret med.. och eftersom du fick räta till röret blir det dock inte tätt om det var där du hade hål .. är ju några kilos arbetstryck på oljan i motorn ..
men frågan är ju om det är röret för jag ser ju inte att röret är skadad eller något utifrån och det verkar inte vara från att det är böjen för packningarna ska ju hålla ändå fast den är böjd där?
säker på att det inte är ur tilloppsröret det läcker då?
är det röret som sitter upp ifrån på turbon?
japp
tror inte det är det men ska ta och kolla ändå för jag minns när jag kollade efter vart det läckte så va det inte där ifrån och verkade inte från där jag byte packningarna så vetefan men ska kolla ändå så jag e säker på att det jag säger är rätt.
kolla så det inte är packningen på andra sidan av det röret som har gått av å att röret sitter i spänt läge.. hade samma problem på min.. då läckte det som bara den ut på avgassystemet å hela torpedväggen