3226
Sök

H-Profil till B230 rödmotor

46 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Tänkte kolla om det är någon som har köpt H-Profils stakar på L-M-R.se och vet vad det är för kvalité på grejerna?

// Chris

78 Inlägg
18 september 2009
Dom är ju h-profil med arp bult så grejerna ska ju hålla tycker man. Annars får du köpa några mer beprövade stakar? Ligger ju ungefär runt samma pris på alla standard längd till rödblock tongue

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
18 september 2009
Hållbarheten är så det räcker till på alla kan man säga, dock så är det noga med att du lämnar in dem på viktning å balansering om de är lite billigare... annars är det inget att tänka på...

1 758 Inlägg
21 september 2009
Sten Parner (www.stenparnermotor.com) tar 980 kr för sina och de är ju rejält beprövade. Finns ett antal rödblock som bromsat fyrsiffrigt med de stakarna.

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
21 september 2009
schnauz skrev:
Sten Parner (www.stenparnermotor.com) tar 980 kr för sina och de är ju rejält beprövade. Finns ett antal rödblock som bromsat fyrsiffrigt med de stakarna.

Ja men då är de ju så att Sten Parner står för 90% av alla volvomotor ras i sverige big_smile
kolvbultar passar inte i stakarna och storändarna är ovala m.m. man får vad man betalar för!

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

1 758 Inlägg
21 september 2009
Karlsson_1988 skrev:
schnauz skrev:

Ja men då är de ju så att Sten Parner står för 90% av alla volvomotor ras i sverige big_smile
kolvbultar passar inte i stakarna och storändarna är ovala m.m. man får vad man betalar för!

90% alltså? Är det du som gjort den sammanställningen?
Sten Parner har tillhört de mest respekterade Volvomotorbyggarna i MÅNGA år. Tveksamt om man lyckas med detta om man bara säljer skit...
Av de jag känner som haft med Sten att göra (jag själv inräknad) är 100% helt nöjda med både kvalitet och service. Som vanligt snackas det mycket skit på nätet, men när det kommer till kritan har de flesta bara hört rykten.

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
22 september 2009
Får man rekommendera LG-speed istället? Samma prisklass som SPM fast bättre prylar och service!

4 001 Inlägg
22 september 2009
Oavsett vilken H-profil stake man köper, man SKA mäta rundhet/vikt/längd osv. i lillände & storände, det är billigt att göra om man jämför med ett ras.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 september 2009
schnauz skrev:
Karlsson_1988 skrev:
schnauz skrev:

90% alltså? Är det du som gjort den sammanställningen?
Sten Parner har tillhört de mest respekterade Volvomotorbyggarna i MÅNGA år. Tveksamt om man lyckas med detta om man bara säljer skit...
Av de jag känner som haft med Sten att göra (jag själv inräknad) är 100% helt nöjda med både kvalitet och service. Som vanligt snackas det mycket skit på nätet, men när det kommer till kritan har de flesta bara hört rykten.

Han har hållt på länge och har säkert många meriter, men slarvar en del här och var, så helt klart måste man vara uppmärksam och på sin vakt. MEN det gäller ju för alla firmor egentligen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

HOLSET ÄLSKARE
53 Inlägg
23 september 2009
Jag säljer LG s Stakar och sålt massor sådana och han har otroligt bra kvalitet på dom. vikten skiljer nästan inget , dessutom är det bra priser parner tar 980+moms och Lg tar 990 inkl moms

Sen många ras som orsakas är alltid lätt att skylla på leverantörer av delar , men många beror på okunskap och mekaniker miss.

Sök