3127
Sök

Bmw 320 (e36) chippad drar för mycket soppa

31 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Tja!
jag har en BMW 320 2,0L 174hk dock så drar den nästan 2l/mil blandad körning iaf. 1,3 landsvägs körning.
det luktar bränsle både inne i bilen och utanför när den är kall det är heller inget vidare kul.

Bilen har en tomgång på 600-700rpm men ibland så kan den gå upp och ner mellan 300-1000 (när den är kall framförallt) 

Effekten är också olika ibland så är det bra med tryck i maskinen och sticker rikdigt bra men andra gånger så är den lite slöare, dock inte farligt men märkbart.

Sitter en biltema lamda på nu, och ja funderar på om det kan vara den som gör det.

jag har kollar bränsle bryggan och ång uppsammaren eller vad den nu heter, men det är tort i hela motor utrymmet finner ingen överflöding bensin.

det sitter ny styrbox,tändstift,filter,olja,ventilkåps packning,luftfilter

nån som har nått vettigt tips?

OBS OBS OBS den är chippad och hade likvärdiga problem fast mindre märkbara innan jag chipade. OBS OBS OBS

395 Inlägg
17 september 2009
Min gamla 325a gick dyrt,dåligt och ojämnt när min Luftmassemätare var trasig smile

2 Inlägg
17 september 2009
Jag har samma problem med min men jag har bytt luftmassemätare men blev ingen skillnad. Om du får några bra tips så hör gärna av dig. // Hilfiger

31 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
luftmasse mätaren är ok av vad jag har sett, ja ja hör av mig om jag får nått fungerande tips.

Körv
3 535 Inlägg
17 september 2009
Biltemas lambdasonder är faktiskt inte så bra. Så jag skulle råda dig till en annan.

(Annars är Biltema jättebra!)
Senast redigerat av decib3L (17 september 2009)

Truckdriving Man

Sök