3667
Sök

Köp råd!Peugeot 206 Rc Seat Ibiza 1.8T.Hvilken bil skulle ni velga?

236 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
Köp råd!Peugeot 206 Rc eller Seat Ibiza 1.8T.Hvilken bil skulle ni velga?Finns det nåt annat kul også mellan 70000-85000?Måste vara nyare modell och inte gått mer enn 50000 och stor motor.

Mvh..
Senast redigerat av Olsa66 (18 september 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 september 2009
Du har redan en RC? Jag skulle tro Peugeoten är betydligt roligare än Seat. Men för de här pengarna är Alfa Romeo ett riktigt bra val.

Jag tänker närmre på Alfa 147 eller 156, bättre FWD bilar hittar man inte. Riktigt fina vägegenskaper och styrning, härliga motorer och en hel del kvalitetskänsla tro´t eller ej. Gå inte på gamla rykten, Alfa är lite dyrare att underhålla och har en benägenhet för småfel men rostar gör de inte värre än någon annan.

Och framför allt, Alfa Romeos bilar har en känsla och karaktär som de flesta bilar bara kan drömma om och får en att glömma småsakerna. Kika på dem, de ligger lågt i värde så för 85k får du väldigt mycket bil smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

236 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
Okei,vad med Golf V6 4-Motion?smile Har inte nogon rc,den er vrakat.

2 021 Inlägg
18 september 2009
dom peggorna går som fan men är en riktiga rackliga plast bilar tyvärr, mkt som felar på dom. seat kan jag inte utala mig så mkt förutom att det sitter vw/audi motorn i som tydligen ska vara riktigt bra.

236 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
Jag har hatt 2 206 RC,men undrade bare om det ar nått annat jag kan kjøpa for dom pengana:) Golf V6 Varkar vara interresant, 4 motion och d ar kul.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 september 2009
Olsa66 skrev:
Jag har hatt 2 206 RC,men undrade bare om det ar nått annat jag kan kjøpa for dom pengana:) Golf V6 Varkar vara interresant, 4 motion och d ar kul.

Golfen är en fet bil, den är väldigt stadig och har en härlig motor. Men när det kommer till körglädje når den inte riktigt RCn, den är lite väl tung för det. Både rent fysiskt i kurvor och inte "lätt i steget" heller. Verkligen inte tråkig, men inte körglad på samma vis.

Kan man få tag på en Civic Type-R för dessa pengarna? I så fall låter det som precis vad du är ute efter smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

236 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
Dom ar lite dyrare,och jag skal bruka bilen och pendla til jobb å på vinteren..Jag brukar min Audi på sommaren for d mesta.Rc ar en riktig bra bil:)

236 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Hvilken bil ska jag velga? Ford mondeo st220,peugeot 206 rc,golf v6 4-motion,honda civic type r eller seat ibiza 1.8t???smile

212 Inlägg
20 september 2009
Olsa66 skrev:
Hvilken bil ska jag velga? Ford mondeo st220,peugeot 206 rc,golf v6 4-motion,honda civic type r eller seat ibiza 1.8t???smile

jag hade tagit rc:n eftersom det är den snabbaste av dem, i alla fall vad jag sett och dessutom hyffsat billig att köpa och äga! flickvännen har en sådan och den dricker minsann inte mycket bensin heller om man inte plågar den helt för mycket wink sen är kanske peugeot lite vad det är med kvalitén men en himla rolig bil att köra!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

236 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
men går inte civic type r best av alla dessa bilar?smile

388 Inlägg
20 september 2009
Skall köra första vintern med min civic type r EP3 (gamla modellen -05) denna vinter skall bli intressant att se hur den är...det är en av dom roligaste bilar jag någonsin kört och jag är skitnöjd med min ,dom är inte farligt dyra att göra service på heller,min skall in på 12.000 mils service nu (stor service där man byter olja i växellåda,justerar Vtech,samt byter bränslefilter utöver det vanliga fick pris på 5.500kr ink.moms.Hos Hondaverkstad då såklart.
Är du dock ute efter komfort med mjuk och tyst gång så går nog civicen bort då den är stötig och högljudd med det är ju en (GTI) bil så man köper den väl inte för att finåka.Pendlar 3.5mil till jobbet i min funkar fin fint....men dom andra bilarna då nämnt är oxå fina bilar men skulle jag välja någon annan än civicen hade nog valet landat på Golfen har kört alla utom forden....

212 Inlägg
20 september 2009
Olsa66 skrev:
men går inte civic type r best av alla dessa bilar?smile

inte på dem bilträffarna jag varit på i alla fall... kanske har varit förarskillnader men rc:en har kört ifrån många typ r:er... den drar jämnt med min i stortsett upp till 100 sen går det lite trögare för den...

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

236 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Vad skal du ha fpr din da,hur micke har den gått?smile

236 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Tycker alla dessa bilar ar snygga,svårt at valja!hmm

58 Inlägg
21 september 2009
En mondeo st 220 om du vill ha en stor bil med hyffsad komfort.
Annars tror jag seat lr golf. Tycker RC är lite tråkig och franska bilar över lag verkar ha dålig kvalite.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 september 2009
Ska du köra på vintern finn bara ett alternativ:

V6 4-motion....urkul att leka med och man tar sig framåt oavsett underlag/väder..

Sök