3207
Sök

vad ska jag göra?

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
jag är väldigt sugen på en a-traktor, men mina föräldrar säger nej "det är inge nödvändigt" "det kostar bara pengar" o.s.v dumma anledningar har nån varit i samma sits som jag? kan nån hjälpa mej komma på någoting eller dylikt har föräldrarna laglig rätt att förbjuda att jag tar traktor körkort och köper en a-traktor?

264 Inlägg
5 maj 2006
har du pengarna själv borde det inte va nått problem, fast tekniskt sett bestämmer föräldrarna nog tills du fyller 18.

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

Colaberoende
1 219 Inlägg
5 maj 2006
Det är ju inte gratis.. men du sitter mer skyddad och har tak över huvudet vid dåligt väder.. Sedan går ju A-Traktorn bara 30km/h va?

Tycker säkerheten är ett argument som ska räcka länge.

/Ena

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
jocke_ skrev:
har du pengarna själv borde det inte va nått problem, fast tekniskt sett bestämmer föräldrarna nog tills du fyller 18.

vad menar du med "att om jag har pengarna själv" dom kan väll hindra mej ifrån ta körkortet?

RushRacing.tk
278 Inlägg
5 maj 2006
dom har ju rätt att neka dig.. du e ju inte myndig.. men har du egna pengar å står för allt själv så kan du ju göra det.. men enligt mig så tycker jag att du ska spara dom pengarna å lägga dom på en bil istället sen när de blir dax för det...

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Ena skrev:
Det är ju inte gratis.. men du sitter mer skyddad och har tak över huvudet vid dåligt väder.. Sedan går ju A-Traktorn bara 30km/h va?

Tycker säkerheten är ett argument som ska räcka länge.

/Ena

jag tror mina föräldrar säjjer att det är säkrare att cykla eller något dylikt

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Gislekillen skrev:
dom har ju rätt att neka dig.. du e ju inte myndig.. men har du egna pengar å står för allt själv så kan du ju göra det.. men enligt mig så tycker jag att du ska spara dom pengarna å lägga dom på en bil istället sen när de blir dax för det...

men man kan väll inte göra allt själv e.x ta kortet o.s.v när föräldrarna säger nej? eller!?

RushRacing.tk
278 Inlägg
5 maj 2006
Har du pengarna på t.ex ett bankkonto å du har ett bankomatkort så kan du ju själv ta ut dom.. annars så har dom rätt att neka dig till att plocka ut. Har du t.ex ett sparkonto som du inte kommer åt utan att dina föräldrar måste plocka ut dom åt dig så ser det ju tyvärr kört ut...

RushRacing.tk
278 Inlägg
5 maj 2006
behöver ingen tillåtelse vad jag vet utav föräldrarna att ta traktorkort..

Servicetekniker
300 Inlägg
5 maj 2006
Mina föräldrar gillade inte heller att jag var sugen på en a-traktor. Så jag gick igenom för dom hur mycket smidigare allt skulle bli om jag kunde transportera mig själv. (Det är långt till allt här). Till slut så gick dom med på ett traktorköp.

//Erik

Go hard or Go home!

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
jag har allting på ett eget bankkonto jag själv har sparat på big_smile big_smile

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
MR2_Racing skrev:
Mina föräldrar gillade inte heller att jag var sugen på en a-traktor. Så jag gick igenom för dom hur mycket smidigare allt skulle bli om jag kunde transportera mig själv. (Det är långt till allt här). Till slut så gick dom med på ett traktorköp.

//Erik

behövdes det någon tillåtelse av dina föräldrar när du skulle ta traktorkortet?? e.x påskrivt eller något sånt?

RushRacing.tk
278 Inlägg
5 maj 2006
laynus skrev:
jag har allting på ett eget bankkonto jag själv har sparat på big_smile big_smile

Då e de inga problem. Men jag hade nog inte tagit kortet... Hade de inte varit roligare å kunna lägga dom tusenlapparna som kortet å traktorn å teorin å allt annat kostar på en bil istället??

Servicetekniker
300 Inlägg
5 maj 2006
laynus skrev:
MR2_Racing skrev:

//Erik

behövdes det någon tillåtelse av dina föräldrar när du skulle ta traktorkortet?? e.x påskrivt eller något sånt?

Nej, inte vad jag kommer ihåg iaf.

Go hard or Go home!

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Gislekillen skrev:
laynus skrev:

Då e de inga problem. Men jag hade nog inte tagit kortet... Hade de inte varit roligare å kunna lägga dom tusenlapparna som kortet å traktorn å teorin å allt annat kostar på en bil istället??

nja det tycker inte jag a-traktor är så sanslöst kul och man får mycket respekt med en fin kapad amazon eller likn

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
MR2_Racing skrev:
laynus skrev:
MR2_Racing skrev:

//Erik

Nej, inte vad jag kommer ihåg iaf.

okej tack!! tack för alla svar!!

26 Inlägg
5 maj 2006
köp en bil nu istället och få den fett tills du har körkort..alla kommer ju bli avändsjuka på dig att du har en fett bil när du ska ut och köra första dagen...

my mom have killde me, if she see me draving

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
men jag är mest inriktad på att köpa en amazon och kapa e.v lämna in på plåtjobb firma och få hela bakdelen omgjord o.s.v har föräldrarna nånting och säga emot det?

256 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
pontiz skrev:
köp en bil nu istället och få den fett tills du har körkort..alla kommer ju bli avändsjuka på dig att du har en fett bil när du ska ut och köra första dagen...

nej för mycket jobb mm har ingen plats, lust, pengar
det är inte samma sak när man är 18 som 16 och glider runt i en a-traktor

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
5 maj 2006
laynus skrev:
pontiz skrev:

nej för mycket jobb mm har ingen plats, lust, pengar
det är inte samma sak när man är 18 som 16 och glider runt i en a-traktor

inte för att bli elak men var i världen e det coolare att åka epa än en snygg bil? smile

Sök