Äldre/större Bmw eller Mercedes om du hittar en som inte vanskötts, annars är Saab 9000 och Volvo *rwd* bekväma bilar och sådana hittar man utan problem för 15k
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Vill man åka bekvämt eller jäkligt billigt? jag föredrar bekvämt så jag tycker de bilarna Rquired sa passar fint, vill man åka snålt så är en en liten dieselbil som är lastbilsreggad bland de snålaste man kan köra?
Volvo 7/9 Serien. Bekväma och pålitliga bilar, samt att dem är lätta att mecka med i fall något skulle hända.
Tycker nog 850 är ett bättre val, modernare rakt igenom och en enligt mitt tycke mkt trevligare bil invändigt (har inte kört någon så kan inte uttala mig om det)
Audi 80 2,0 -94 o uppåt. Bra och snygg bil som går att hitta rostfria från 12 000 kr. sen ligger soppa förbrukningen på 0,75-0,8 blandad körning så det e inte heller fel. kanon bil tycker jag och kör en sån själv som pendlar/vinterbil.
Volvo 7/9 Serien. Bekväma och pålitliga bilar, samt att dem är lätta att mecka med i fall något skulle hända.
Tycker nog 850 är ett bättre val, modernare rakt igenom och en enligt mitt tycke mkt trevligare bil invändigt (har inte kört någon så kan inte uttala mig om det)
Själv tycker jag man sitter bättre i en 740/940 och sen så är dem lättare att mecka med. Plus att driftsäkerheten är högre i 740/940. Sen att 850 är modernare tycker inte jag avgörande när man vill ha en bra pendlarbil.
Senast redigerat av Only-volvo (20 september 2009)
Håller med, bättre kvalitet i 740/940, 850´in är ingen större höjdare, och NEJ, skippa Saab 9000, kolla mot japan hållet annars, vill rosta och lite tråk, men funkar jämt.