2856
Sök

E30 stegrar i varv på tomgång

21 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
tja
har ett problem med min bmw e30 323i (årsmod 84)
efter att bilen gått en stund och motorn blivit varm (,för det startar just när motorn blivit varm) så stiger och sjunker den i varv på tomgång, det är som att den gasar av sig själv var 3 sekund, och sedan ligger på tomgång lika länge innan den stiger igen.  jag har kollat på bilen och letat efter ställen där den kunnat ta tjyvluft men utan framgång! på bilen sitter ett sportluftfilter om det nu är någon viktig information
om det är någon som känner igen detta fenomen vill ja hjärna veta vad felet är och hur man blir av med det.
tack på förhand.
/ Matte

1 Inlägg
22 september 2009
Hej!

Skulle du kunna hjälpa mig med hur man monterar ett sportluftfilter på en saab 9-3

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 september 2009
Andreasson_ skrev:
tja
efter att bilen gått en stund och motorn blivit varm (,för det startar just när motorn blivit varm) så stiger och sjunker den i varv på tomgång, det är som att den gasar av sig själv var 3 sekund, och sedan ligger på tomgång lika länge innan den stiger igen.  jag har kollat på bilen och letat efter ställen där den kunnat ta tjyvluft men utan framgång! på bilen sitter ett sportluftfilter om det nu är någon viktig information
om det är någon som känner igen detta fenomen vill ja hjärna veta vad felet är och hur man blir av med det.
tack på förhand.
/ Matte

har du satt fast filtret eller hänger det bara? om gummibälgen mellan LMM och spjällhuset är gammal så kan det bli små sprickor i den när den böjs.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

21 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
Andreasson_ skrev:
tja
tack på förhand.
/ Matte

har du satt fast filtret eller hänger det bara? om gummibälgen mellan LMM och spjällhuset är gammal så kan det bli små sprickor i den när den böjs.

den hänger bara där i iofs men det är väldigt stadigt! sprickor har vi kollat efter, med hjälp av startgas på alla tänkbara ställen, men sprickorna kan ju vara för små för att startgasen ska läcka in kanske! men ska ta en runda till! tack för svar!
söker också efter andra tänkbara fel om det är någon som har någon idé om vad det kan vara?

4 682 Inlägg
22 september 2009
Anders-c skrev:
Hej!

Skulle du kunna hjälpa mig med hur man monterar ett sportluftfilter på en saab 9-3

starta en egen tråd..

25 Inlägg
29 oktober 2009
Andreasson_ skrev:
tja
tack på förhand.
/ Matte

tomgångs motorn trasig eller dålig

Sök