Fan vad du jobbar på Köper du billigt och säljer eller gör du det som lite extrajobb?
Ordning och reda på bamzen såklart Ja gjorde ett extra jobb med V70 fälgarna. så fick jag en uppsättning R-fälgar som tack. så gjorde jag vid dom också. så nu väntar porsche fälgar, AMG fälgar, och 2 stycken vardagsfälgar. Så de finns att pyssla med i höst
Fälgarna blir riktigt stiliga Men hur går det att svetsa med MIG- svets i en alu- fälg? Man brukar ju använda sig av TIG för att bygga upp områden mm.? Fortsätt i samma stil iallafall
Hejsan igen! Då var de dags för lite uppdatering på fälgrenoveringstråden. Jag fick ett mail från en kund som undrade om jag kunde göra vid hans BMW fälgar. Så självklart så gör man vad man kan för att hjälpa till. Kunden kom imorse och lämnade sina fälgar med däck och så. Så de blev till att åka och plocka av däcken från fälgen för att sen börja arbetet med fälgarna.
Tänkte jag slänger upp lite bilder så kunden och ni andra kan följa arbetet.
Här är nu däcken avplockade från fälgarna...
En liten överblicksbild på fälgarna som nu ska få sig en renovering..
Här har vi då första fälgen som jag började med. Så här ser ni att de finns lite kantstötningar på den. Självklart börjar jag med den som är värst..
Nu är fälgen nerslipad och lagt igen med tenn och spackel på dom ställe de behövdes...
Så nu är grundfärgen på framsidan av fälgen...
Så Kristian, nu är de tid för dig att välja. Detta är två olika silver färger.
Den till vänster är Titan-färg och den till höger är vanlig Silver färg. Jag personligen gillar titan färgen då det ger ett mer modernt och exklusivt intryck. Men det är upp till dig!
grymt jobb du lägger ner:) Tycker du ska satsa på titan färgen då den var enligt mig snyggast
Tackar, japp kunden hörde av sig i morse och meddelade "titan" så de är riktigt nice, med tanke på han har en ljus bil så kommer detta blir riktigt NICE!
Tjenare! Då tänkte jag lägga upp en sista bild på hur fälgarna blev när dom blev färdiga. Vi bestämde oss för att måla dom i Titan-silver. Blev enligt mig riktigt jä*vla bra.