3880
Sök

Radera Tråd. Gammal Tråd! Inga Bilder!

199 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
DAGS ATT RADERA DEN HÄR TRÅDEN, INGA BILDER FINNS KVAR.

PROJEKTET KOMMER ATT KOMMA UPP IGEN, LITE MER STRUKTURERAT NÄSTA GÅNG.
Senast redigerat av MRosenson (16 februari 2011)

The Bear
293 Inlägg
21 september 2009
Alltid kul med gamla volvo bilar wink kommer följas:D

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

Lamelldiffad
121 Inlägg
21 september 2009
Kommer bli skita bra det där smile . Kul med en till 140 projekt tråd .

7 Inlägg
21 september 2009
Fint med en 142a smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 september 2009
Kul att du fixat en projekttråd, skall följas tongue Låter som du har en riktigt schysst grund att jobba på med alla delar, kommer nog bli något detta big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

190 Inlägg
21 september 2009
Lycka till gamla volvos är fint

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

34 Inlägg
21 september 2009
68? stampar man inte av och på heljuset vid koplingspedalen? Annars ett riktigt trvligt projekt.. ska följas:-)

//Tertio//

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 september 2009
140 har aldrig haft pedal till helljuset, det har gått via spak sen starten wink Dock har kanske Amazon fortsatt med det efter att 140an kom, en Amazon jag vet från 67 har pedalknapp iaf, men om senare har vet jag inte tongue

Jaså du är en sådan lyckost med massa delar, men skäms på dig att slakta 140or! tongue Men bättre att ta allt användbart istället för att skicka iväg hela rasket som många gör sad

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 september 2009
MRosenson skrev:
Volvo1968: Fick precis de du sa beskrivet för ungefär 2 minuter sen av min far, hehe.
Jo, fast dom 140iorna har varit rent skrot måste ja säga, men som sagt, har ju sparat på allt som har gått att spara på! wink

Haha, jag fick svaret från samma källa xD Vad vore man utan honom? smile

Bra det, synd att inte det tänket funkade när dom skicka iväg våran gamla 145a för några år sedan, vad pengar jag kunnat spara sad

------------------

900 Inlägg
22 september 2009
kul projekt kommer följas!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

2 914 Inlägg
23 september 2009
haha jag ska skicka iväg några gamla 240or som stått och rostat i 10 år... nog finns det nåt användbart tongue skärmar, dörrar, pedalstället, framvagn och de återstår att se, bakaxeln, mellanaxlarna, taket (säkert buckligt ohc fult men bra plåt ändå), osv smile finns många kronor att spara på "skrot"

2 914 Inlägg
23 september 2009
kul bygge btw big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
25 september 2009
Jag skulle vilja ha en fräsh fångare fram hihi? (a) wink

Haha min gamla front var inte mycket kvar av heller, finns nån bild i galleriet tongue

btw, har du glasfiberspacklat på bakpartiet?

tillägg: Har en 73a front med lite jobb på om du är intresserad? Det är ju dock i Göteborg så kanske lite väl långt för en halvkass front wink
Senast redigerat av Volvo1968 (25 september 2009)

------------------

2 788 Inlägg
25 september 2009
Ser trevligt ut...Fortsätt i samma stil smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
26 september 2009
Njah, den är lite "ledsen", hänger lite i kanterna tongue Men den är ju bättre än den gamla iaf smile

Tänkte på hålen för nummerskyltsbelysningen m.m, såg ut som glasfiberspackel med tanke på färgen, men då hade jag fel wink

Samma här, bytte från orginal-total-genomrostad front till halvkass, till nästan rostfri, så därför det blev en över tongue

------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 september 2009
Tevligt trevligt smile Brukar bli cleant utan blinkers fram.

------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 september 2009
MRosenson skrev:
Jo, de brukar kunna se bra ut!
Men vid besiktning måste man ha blinkers som kan ses från en viss vinkel va? Fram alltså.

Ja blinkers är ju ett måste. Vissa sätter runda blinkers på sidan, men då behåller jag nog hellre orginalen! Men det är väl bara vid besiktningstillfället, så plockar man bort dom sedan igen tror jag dom flesta gör.

Du kan ju sätta i skärmbliners med och sätta framblinersen i positionsljuset och flytta på det till något annat ställe, men om det är godkänt vet jag inte tongue

------------------

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
28 september 2009
ja där ser man..

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 september 2009
Jo något sånt låter ju bra smile Men hade jag varit dig hade jag behållt blinkersen i positionsljusen sen bara, det är väldigt bra att ha där fram wink

------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 september 2009
Det går fort, blir det desutom dagg så kan du nog räkna med att du har lätt rost imorgon. Du kanske kan lägga på gladpack över det plåtrena, men jag vet faktiskt inte om det blir värre då, men det borde ju skydda, om inte annat mot morgondaggen smile

------------------

Sök