3242
Sök

Radera Tråd. Gammal Tråd! Inga Bilder!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 oktober 2009
haha vad random, bara hittar ett par alufälgar sådär xD

nej vet faktiskt inte, tror det är några MiM? tongue hehe

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Arn Racing
166 Inlägg
28 oktober 2009
blir nog bra med svart skin och instrumentpanelen kommer bli grym:)
sitter och funderar på en sån ratt som du köpte(priset lockade ju) men fanns ju inga nav som någon skrev tidigare till volvo:( men går det att modifiera ett original tro på min med? lr hur ser det ut?
MVH/Holmgren

5 Inlägg
21 november 2009
Taskigt me uppdateringar nu !tongue

787 Inlägg
21 november 2009
Ser redigt trevligt ut smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
8 februari 2010
Här är inget hopp bortglömt, alla har ju förhinder imellanåt tongue Ser bra ut med polerat! Sett mina delar, gjorde en fuling för att slippa underhålla så det håller sig blankt hehe tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 april 2010
Nej, inte pilsner av din 144a, nej, renovera ja, nej öl, renovera eller ge mig ja, nej öl big_smilebig_smile

hehe, grattis! ser vi fram emot uppdatering smile

------------------

5 Inlägg
20 april 2010
Ja jag lovar, den dan den biler pressas ska jag ta min sista öl på vägen dit eller i pressen...

Skrap
2 098 Inlägg
20 april 2010
Du har tur med att hitta grejjer. Lycka till, denna kommer bli grym smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Gasglad
3 244 Inlägg
29 april 2010
Har sträck läst tråden nu och är ruskigt imponerad!! Så jäkla kul å spana in andra 142 byggen när man håller på med ett eget :p

//Christian

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
5 maj 2010
MRosenson skrev:
Hehe tack smile

Fick en galen idé nyss, tänkte åka och besikta den nästa onsdag, så man får en lista på vad som måste göras på den. (Vore skönt att ha den nybesiktad, då kan man ju göra vad man vill sen)

MÅSTE jag ha nått av de här:
- Kofångare
- Dörrsidor
- Vänster fönster bak
- Förardörrs-fönstret
- Grillen

Kan inte komma på vad som mer skulle fattas, och om ja slipper sätta på grejerna ja nämde ovan så struntar ja gärna i de.

(Slänger såklart i originalsätena under besiktningen)

Låter som en bra idé!

Fönster måste du alltid ha vad jag vet iom. säkerhet! Dörrsidor är nog skit samma, likaså med kofångarna! Ta du bort grillen får de inte finnas några skarpa kanter osv.

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
5 maj 2010
varför just onsdag, inte bättre o ta det när du kollat upp allt de kollar på, surt med ombes? smile

------------------

Colaberoende
1 219 Inlägg
5 maj 2010
Tror inte du behöver ha något av de.

Har kört igenom bilprovningen med min gamla 142 utan kofångare fram och bak. Rutan kan ju vara nervevad, dörrsidorna är ju inte någon säkerhetsgrej.

Se bara till att du inte har vassa kanter så ska den nog klara dessa punkterna.

MRosenson skrev:
Hehe tack smile

Fick en galen idé nyss, tänkte åka och besikta den nästa onsdag, så man får en lista på vad som måste göras på den. (Vore skönt att ha den nybesiktad, då kan man ju göra vad man vill sen)

MÅSTE jag ha nått av de här:
- Kofångare
- Dörrsidor
- Vänster fönster bak
- Förardörrs-fönstret
- Grillen

Kan inte komma på vad som mer skulle fattas, och om ja slipper sätta på grejerna ja nämde ovan så struntar ja gärna i de.

(Slänger såklart i originalsätena under besiktningen)

5 Inlägg
5 maj 2010
MRosenson skrev:
Härligt smile Då ska ja gå lös med silvertejpen innan, så är man garderad wink

Bonden har talat ! big_smile

Men säg bara till om du skulle behöva hjälp, ställer gärna upp! smile

5 111 Inlägg
5 maj 2010
Är det en 68 behöver den inte uppfylla krockbestämmelserna (kom 1969) och behöver därför inga stötfångare.
Har dock besiktigat nyare 140 utan, de är inte så kinkiga nu för tiden...fast i min V4 låg det ett bespapper i handskfacket med tvåa på avsaknad av stötfångare.

1 266 Inlägg
5 maj 2010
denna tråden ska jag prenumerera på big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
6 maj 2010
coolt bygge smile

BilSystemTeknik-Gymnasiet
184 Inlägg
28 december 2010
MRosenson skrev:
Gott folk, ja har stora planer på att ägna den här sommaren åt att renovera min Ford Galaxie istället för att bygga vidare på 142an.

Är de någon som känner sig manad att fortsätta med projektet?

De vore väldigt tråkigt om projektet bara dog ut och bilen förfaller. Har du mer tid och motivation än vad jag har för tillfället?

Isåfall, PMa ett bud! Jag är inte alls omöjlig.

Ha de så länge!

(Tänk på att de inte är nått som är bestämt än, bara spekulationer och intressekoll, ja kanske återupptar de själv, vem vet!)

Tillägg: Byten kan också vara intressant (ibland VÄLDIGT intressant), PMa vad du har!

Men jäklar vad tråkigt! Klart du ska göra klar bilen själv! smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

amatörkonstruktör
535 Inlägg
28 december 2010
MRosenson skrev:
Måste även passa på och tacka pcaldersparr för all hjälp!

Har förresten kommit på en sak jag inte har allt för mycket utav av i fräscht skick, och de är fronter!
Alltså denna bit:

Så om det är någon i Dalarna som har en över i fräscht skick och vill sälja (eller byta mot något annat till 140), säg till!

Jag har wink

Sök