Rensade undan lite idag och på med lyktorna!
Nu känns de fan inte långt ifrån... Beställde även sådana här blinkers:
Tycker de ser hyffsat orginal ut men de är lite lite tonade mot "grått", smälter nog bättre in med InPro lyktorna. Splitter nya gick på 80kr exkl frakt från Tyskland
... Leverans i dagarna.
Annars är motor/front i stort sett ihopsatt
... känns sjukt skönt... vart extremt pilligt dels med att beställa rätt bland nya skruvar, men också sedan hålla på smörja och pilla med vartenda en i minusgrader.
Lite smutsigt efter allt fett och insmörjning, men överlag jäkligt nöjd med hur det blir, bättre än innan måste sägas. Fick även tag på en nyare spolarvätskebehållare som jag monterade på, blev najs jue.
Nu till lite tråkigare greje :S I brist på annat ville jag montera på baksätet och bältena som behövs för besiktningen....
Med nya skruvar och allt infettat började jag skruva ihop baksätet på förarsidan... Bältet var blockerat men efter ett par dragningar gick de loss och det gick att dra ur de för montering.
När jag kommer till andra sidan så gick det inte att dra ur bältet, det har låst sig i innersta läget som om vid plötslig inbromsning... fick dra ur det igen och höll på i säkert en timme utan resultat
. Har fått reda på att bältet låser sig om sätet befinner sig upp och ner (vilket den gjort under ett år) och att en kula kan fastna.
Nu stannar alltså allt upp på grund av det här problemet... går inte att besikta bilen såhär. Någon som har tips eller erfarenhet? Kan man byta själva bältesrullen på ett fällbart säte utan att behöva bräcka upp hela sätet ?