Som sagt är den ganska mycket större än en 740 turbo.
Vad grundar du det på? Vill du att det skall vara så eller eller har du en annan snurra bredvíd som du vet är en 740 som du kan jämföra med. T.o.m jag som inte är speciellt skillad på Volvo tycker att det ser ut som en vanlig (äcklig) Garrett TB03.
Har du ingen cert-skylt på den?
mvh Jonas
Jag vet att den är större för jag har jämnfört med en kompis 740 turbo -90 och 745 turbo -88 som han har.
Nej, den har ingen cert-skylt.
Föresten vad är det för skillnad utseendemässigt på en Garrett tb03 och tb04?
typ större kompressor hus men dom är mycket större än va du har mätt mitt agg är 60 in å 48 ut , så det är en bra bit i från ditt
Det är märkligt, nu är helt plötsligt Garrett Äckliga, hur fn kan en turbo bli äcklig? en st metallbit?? som dessutom ger fler hästar. annars håller jag med alla experterna det är ingen TG04 ;-)
Det är märkligt, nu är helt plötsligt Garrett Äckliga, hur fn kan en turbo bli äcklig? en st metallbit?? som dessutom ger fler hästar.
Det är ett uttryck som jag skämtsamt använder just om man pratar om Garrett som turboleveratör. Anledningen är att mina erfarenheter inte är så bra. I ägandet av ett antal og900:or blev jag trött på tröga stenåldersaggregat (TB03) med spruckna tubinhus, erfarenheter från 9000 (TB25) med glappa axiallager, kärvande wg axlar. Det fortsatte sedan med 9-5 och oljerykande (GT1752) där axlarna går av tillräckligt ofta för att förstå att det är ett skitagg. Tar man sedan erfarenheterna från jobbet och Rumänientillverkade aggregat blir det inte bättre......
Lägger man alla de dåliga Garrett aggregaten i en hög och ställer sig frågan: -Är den mysig.......? NEJ -Är den äcklig.......? JA