Decibel skrev:
Har inte skrivit något men nu när dom visat vad de går för så ska de få vad de förtjänar.
Har ägt endel bilar senaste tiden, några på Atava, andra på folksam.
Problemet har uppstått i att jag står som ägare på bilarna, men autogirot pengarna dras från är ett gemensamt konto med min fru, dock är hon första kontohavare.
Vad som uppstått och vad Atava totalvägrar att lösa.
Hade en BMW 530 tidigare, försäkrad via Folksam från början.
090429 gick jag över till Atava.
090816 sålde jag bilen, fick då en slutfaktura på 1300 spänn för perioden fram till 090816
Fordonsstatus: Avställd 2009-08-14
Senaste reg-bevis, 28;e aug. Även VV bekräftar ägarbytet till 16;e aug.
Inga fel so far...
090803 köpte jag en Saab och försäkrade den via Atava.
Nu när de ska dra pengarna för Saaben, så får jag info om hur mycket de ska dra...
BIL Bmw 530i, 20090731 - 20090930 - 715,89
BIL Saab 9000 T16, 20090816 - 20090930 - 359,25
Totalt 1 075,14
Atava vill alltså ha betalt för en försäkring på en bil jag inte äger, dessutom via ett autogiro BMW;n ALDRIG varit ansluten till. BMW;n hade jag på ett annat autogiro tidigare och har ingenting gemensamt för fem öre med det på Saaben, förutom att jag och min fru har samma adress
Trots att jag betalat för perioden t.o.m 090816 via mitt andra konto så kräver Atava mig på ovanstående summa genom min fru´s autogiro på Saaben.
Det roliga i kråksången är att de VÄGRAR åtgärda felet, de vill ha betalt för en försäkring på en bil jag inte äger, under en försäkringsperiod bilen inte ens var påställd än mindre ägd av mig.
Talade med en handläggare tidigare, det framkom en hel del ord som inte står i bibeln.
Faxade just en kopia till Atava på stämningsansökan i tingsrätten. Får se om möjligen jag blir uppring inom någon dag
Känns som denna följetång kan vara rätt roande, to be continued