3595
Sök

Storfight med Atava

1 688 Inlägg
23 september 2009
Decibel skrev:
Brandis skrev:
trygghansa och atava är "samma bolag"... dotterbolag till trygghansa

Samma ägare högst upp ja. (Forsikringsselskabet Codan Pension)
ALLT annat skiljer, bankkonton, kundtjänst, utredare, handläggare...

Bara för att mellanmjölk och lättmjölk görs på samma fabrik så är det inte samma sak wink

Kan säga att Atava använder Trygghansas utredare. Jag fick utredare Mikael Lindqvist som utredare når min Saab blev stulen, och han jobbar som försäkringsutredare för Trygghansa. f.d polis. En riktigt jobbig jävel...

Kan även passa på att nämna att min Saab blev stulen och att jag inte fick någon ersättning för att bilar med imobilizer inte går att stjäla. Dvs helförsäkring helt i onödan...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

39 Inlägg
23 september 2009
Losgard skrev:
Decibel skrev:
Brandis skrev:
trygghansa och atava är "samma bolag"... dotterbolag till trygghansa

Bara för att mellanmjölk och lättmjölk görs på samma fabrik så är det inte samma sak wink

Kan säga att Atava använder Trygghansas utredare. Jag fick utredare Mikael Lindqvist som utredare når min Saab blev stulen, och han jobbar som försäkringsutredare för Trygghansa. f.d polis. En riktigt jobbig jävel...

Kan även passa på att nämna att min Saab blev stulen och att jag inte fick någon ersättning för att bilar med imobilizer inte går att stjäla. Dvs helförsäkring helt i onödan...

Btw
Stöld går på delkasko=halvförsäkring smile hehe när du tar upp det. Jag pratade med en kund idag som var ganska arg över att hennes bmw m5 nyare modell har blivit stulen och hon nekad pengar. För bmw orginal försäkring *host*IF*host* hävdar att en bil med imobilizer inte går att själa. Den är jobbig!!
PS: Mikael Lindqvist är en otroligt bra utredare en av de med bäst omdöme.

Mvh

* Voff voff *
10 597 Inlägg
23 september 2009
Sarge skrev:
Brådhis skrev:
Sarge skrev:
Det där med att ta betalt i efterhand verkar de vara duktiga på (ska se om jag får tillbaka två månaders försäkring på en såld bil nu, som jag blev lovad dyrt och heligt förra månaden). Ska bli intressant att följa den här historien.

Lycka till... Jag har väntat 1,5 år nu på mina pengar av samma anledning...

//Brådhis

Tro det eller ej, men pengarna är på väg in på kontot. Helt fantastiskt. Men det blir nog inget mer Atava för min del, alldeles för mycket som verkar kunna gå fel.

Otroligt! Jag mailade fram och tillbaka i ett par månader och försökte sedan ringa dom ett par gånger och blev lovad pengarna varje gång men det kom aldrig några...

Är iofs inga stora pengar (ett par hundralappar) men det stör ändå en aning att dom tagit pengarna EFTER att försäkringen, enligt mail från dom själva, är avslutad och sedan vägrar ge tillbaka dom...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 688 Inlägg
24 september 2009
NordiC skrev:
Losgard skrev:
Decibel skrev:

Btw
Stöld går på delkasko=halvförsäkring smile hehe när du tar upp det. Jag pratade med en kund idag som var ganska arg över att hennes bmw m5 nyare modell har blivit stulen och hon nekad pengar. För bmw orginal försäkring *host*IF*host* hävdar att en bil med imobilizer inte går att själa. Den är jobbig!!
PS: Mikael Lindqvist är en otroligt bra utredare en av de med bäst omdöme.

Mvh

Han är den jobbigaste jävla idioten, han gjorde flera hembesök hos mig och ställde samma fråga i typ 30 minuter i olika formuleringar varje gång. Sen en gång så hade han med sig sin kollega också, inte för att det störde mig särskilt. Men om han nu är en sån bra utredare, varför då ha med sig sin kollega som också var f.d polis?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök