Hej!
Nu har jag kommit igång och skapat en projekt tråd efter mycket om och men!
Köpte bilen hösten -08, några dagar efter jag fyllde 17 har jag för mig, inte riktigt säker på datum,köpte den i stockholm, iaf hann och äga den i 3 dagar innan kopplingen sa upp sig, suck! Rev isär alltihop under vintern, beställde koppling från pb-z, grovt förstärkt tryckplatta med 6 puckars sinter, ska klara av ungefär 6-700 Nm enligt Extreme clutch performance.
När vi fick hem ett svänghjul så jämförde vi dem, det som satt i var lättat, även på kopplings sidan? :o
Har åkt i den några gånger under sommaren innan vi började märka att 4e cylindern börjar bråka, iaf oljeläckage i varenda skarv från turbo och insug, aha jippie en kolv som gått också, så nu har vi rivit isär den för andra gången, motorblock och topp är inlämnat hos LJ Trim på hammarö, blocket ska borras och honas och toppen ska troligtvis portas, smidda kolvar och stakar med coatade vev och ramlager, piggyback m.m
Kommer inte göra någon "To-do-list" då det är mycket grejor som inte är bestämt än så bilder och grejor kommer med tiden!
Väntar fortfarande på block och topp så kan inte göra värst mycket just nu då jag inte vet hur mycket blocket ska borras, kanske sätta igång att polera lite motordelar snart, har fått hem ett Sprut,spridare,en BBL och lite gos förra veckan veckan.
Här kommer lite bilder !:
När vi rev ur motorn! :
Grejer jag fick förra veckan! :
Aktas?
Titta, ett par basar :-)
Innovate bredbands lambda