3392
Sök

Sveriges största rån, proffs!

blacken
24 september 2009
det gör inte en pilot som är rädd om sitt jobb

Sådant gör en pilot som kan sitt jobb, att törna emot något med en bil visavi en helikopter är inte  utkomsten av det lika, så att säga..

213 Inlägg
24 september 2009
dadooo skrev:
ErikJohansson lol på dej som tror det e svensons  kan ju va utländska och de va riktigt grymmt gjort riktigt välplanerat ...så som ja hört e de 15 mille de rör sej om big_smile

15mille låter jävligt lite med tanke på att dom antagligen ska dela på det och då lär man ju knappast kunna leva livet ut. gör man en sån där sak vill man ju ha en 25millar per skalle så man klarar sig ett tag
Senast redigerat av Xaben (24 september 2009)

91 Inlägg
24 september 2009
Jävlar va dom måste planerat hårt!

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
24 september 2009
blacken skrev:

Sådant gör en pilot som kan sitt jobb, att törna emot något med en bil visavi en helikopter är inte  utkomsten av det lika, så att säga..

näe fast för hans del är det skit samma ifall han snuddar lite grenar så länge han inte drar i någon stor gren
då kan det jhu vara dumnt
men tror knappats det var det han hade i tanken när han satte ner helikoptern tror nog han satt och gjorde inköpslista ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

453 Inlägg
24 september 2009
gravityone skrev:
Jokke_ skrev:
gravityone skrev:
Rånarna va med stor sanolikhet inte svenskar. Dom hade militär utbildning men formationen dom använde lärs inte ut i sverige. Min gissning är att dom är engelsmän.

Även pilotet måste ha militärutbildning på hög nivå för en genomsnittlig pilot klarar att hovra 5-7min utan att behöva justera höjd och med det flytta sigåt nått håll. Den här killen höll helikoptern blixt stilla i över 20 minuter och lyckades dessutom flyga därifrån utan att bli upptäck på radarn dvs han höll sig hela tiden under 70meters höjd under hela flygningen.

Piloten höll inte helikoptern blixtstilla i 20 min, han flög runt i omgivningen när rånarna var i byggnaden, sedan kom han tillbaka och plockade upp dem. Dock så landade han i en liten j*vla glänta och det kan inte ha varit det lättaste

Jag sa aldrig att det var under tiden rånet utfördes han hade den stilla......

Okej jag bara antog att det var det du menade, ber om ursäkt smile

blacken
24 september 2009
Growe skrev:
blacken skrev:

näe fast för hans del är det skit samma ifall han snuddar lite grenar så länge han inte drar i någon stor gren
då kan det jhu vara dumnt
men tror knappats det var det han hade i tanken när han satte ner helikoptern tror nog han satt och gjorde inköpslista ;-)

Det krävs en grymt skicklig pilot för att kunna landa så tajt i terrängen, en "glad" amatör hade inte klarat av en sådan landning utan "missöden". Utan snubben parkade där den skulle vara "lite" svårare att upptäcka..

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
24 september 2009
Hoppas de komme rundan, jag ser hellre rånare som gör en riktigt snygg stöt, överlistar polisen, ingen blir skadad, får med sig en massa "företags, försäkrade eller bank" pengar än en våldtäcksman eller de som utför personrån med knivar o dyliga hot.

Ja dte låter fel men är det så snyggt gjort med en sådan planering så tycker jag fan att de gjort sig förtjänta av det smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 september 2009
Jag gissar på inspelning av "Oceans 14" roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sanizz
24 september 2009
För det första så är det ingen lätt flygd helikopter utan den kräver en mer rutinerad pilot. Personerna sägs komma ifrån balkan precis som jag. Är det så, så har ju samtliga deltagit i kriget där ibland tillhör piloten. Killar som vet hur man hanterar vapen och sprängämnen. Pengarna kommer delas upp och tvättas skulle ja tro. Har du 1 mille på balkan lever du som en kung

Avstängd
424 Inlägg
24 september 2009
Ja. Numera lever jag gott.

team Svineri. Volvos under construction.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 september 2009
Xaben skrev:
dadooo skrev:
ErikJohansson lol på dej som tror det e svensons  kan ju va utländska och de va riktigt grymmt gjort riktigt välplanerat ...så som ja hört e de 15 mille de rör sej om big_smile

15mille låter jävligt lite med tanke på att dom antagligen ska dela på det och då lär man ju knappast kunna leva livet ut. gör man en sån där sak vill man ju ha en 25millar per skalle så man klarar sig ett tag

vadå livet ut ?  och som jag har läst så är det minst 30 mille . . visst de e planerat som fan men inte mer än 10 pers som har varit med 100% o offrat o ska dela hela rånet. resten får sina 20 lax o hej då

nu för tiden kanman aldrig göra rån med mer än 100 tusen  DET e omöjligt.  banker affärer allt fungera med tidlås och el kassor där ingen har kontroll över en krona tilloch med mynten får du tillbaka utspottade av en maskin

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 september 2009
SatansWrath skrev:
Hoppas de komme rundan, jag ser hellre rånare som gör en riktigt snygg stöt, överlistar polisen, ingen blir skadad, får med sig en massa "företags, försäkrade eller bank" pengar än en våldtäcksman eller de som utför personrån med knivar o dyliga hot.

Ja dte låter fel men är det så snyggt gjort med en sådan planering så tycker jag fan att de gjort sig förtjänta av det smile

Håller med dig helt...  polisen få läxor . sen så mena jag att visst de kom säkert till skada för ngn , de inte så att ingen bry sig om 30 mille. men hellre sånt än att slå sönder en snubbe o ta hans 200 kr

hellre o hellre inget  men om vi suddar bort inget för de kmr aldrig o vara inget:D
Senast redigerat av Abeed (25 september 2009)

German Engineering
9 083 Inlägg
25 september 2009
En väl utförd helikopter rån. Rånarna har lagt ner en massa tid och arbete innan och det gav resultat. Konsekvensen för polisen är att de kunde inte göra nåt vilket är skandal! Jag hoppas att rånarna kommer undan, hellre det än att misshandla nån individ och ta hans plånbok och dylikt.

Nu har vi alla sett polisens rätta sida vid ett rån som är spektakulärt. Medans helikoptern snurrade ovanför värde depån så var poliserna passiva, rullade tummarna och käkade donuts. Dessutom gömde de sig bakom bilarna med dragna vapen.

När det gäller polishelikoptrarna så kunde de inte lyfta eftersom rånarna lagt en bombatrapp, då kallade man på bombteknikerna och under tiden de försökte ta reda på om den var riktig eller inte så hade rånarna redan stuckit. En sak finns det att säga om polisen: SKANDAL!
Det finns ingen bevakning, ingen bemanning och ingen säkerhet överhuvudtaget. Till och med stängsel saknas. Vad ger det för signaler om svensk polis egentligen? 

Hörde till och med att en tidningsbud gick in i byggnaden medans rånet pågick. Till och med det är skandal. Polisen får skärpa till sig, de borde ha varit snabba men deras klumpighet resulterade i att rånet lyckades och kom undan med flera miljoner kronor som aldrig kommer hittas. Jag tror att de har flytt landet, delar på bytet och tvättar de utomlands.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

12 086 Inlägg
25 september 2009
En annan fundering jag har är skattepengar lr inte? Någon som vet hur de ligger till?

687 Inlägg
25 september 2009
CarpeDiem skrev:
En väl utförd helikopter rån. Rånarna har lagt ner en massa tid och arbete innan och det gav resultat. Konsekvensen för polisen är att de kunde inte göra nåt vilket är skandal! Jag hoppas att rånarna kommer undan, hellre det än att misshandla nån individ och ta hans plånbok och dylikt.

Nu har vi alla sett polisens rätta sida vid ett rån som är spektakulärt. Medans helikoptern snurrade ovanför värde depån så var poliserna passiva, rullade tummarna och käkade donuts. Dessutom gömde de sig bakom bilarna med dragna vapen.

När det gäller polishelikoptrarna så kunde de inte lyfta eftersom rånarna lagt en bombatrapp, då kallade man på bombteknikerna och under tiden de försökte ta reda på om den var riktig eller inte så hade rånarna redan stuckit. En sak finns det att säga om polisen: SKANDAL!
Det finns ingen bevakning, ingen bemanning och ingen säkerhet överhuvudtaget. Till och med stängsel saknas. Vad ger det för signaler om svensk polis egentligen? 

Hörde till och med att en tidningsbud gick in i byggnaden medans rånet pågick. Till och med det är skandal. Polisen får skärpa till sig, de borde ha varit snabba men deras klumpighet resulterade i att rånet lyckades och kom undan med flera miljoner kronor som aldrig kommer hittas. Jag tror att de har flytt landet, delar på bytet och tvättar de utomlands.

//CarpeDiem wink

Alla kan inte vara hjältar som du och springa in i en byggnad man inte vet något om med en liten P299 mot tunga automat vapen och säkert vältränade kriminella med militär bakgrund. Men det är alltid kul att svenssons vet så mycket bättre än polisen om vad som ska göras och inte göras.

Speciellt när man visste om att de som jobbade i byggnaden redan var i säkerhet så självklart springer man in för att rånarna håller på och lasta lite papper. Det skulle sluta i ett blodbad men jag menar det vore ju det bästa eller?

Och självklart ska polisen även om det ligger en väska märkt bomb vid helikoptern offra en gubbe för att springa fram och kasta iväg väskan alternativt öppna och kolla om den är riktig.. Jag menar är den riktig så dör ju både han och helikoptern finns inte mer men vadå den kunde ju vart falsk?

HUR FAN TÄNKER FOLK?

Det är inte polisens fel att rånet utfördes. Men det är polisens fel att helikoptrarna var obevakade. Sluta att alltid skylla på polisen man blir lätt trött på det. Använd egna hjärnan istället och sätt dig in i situationen.
Senast redigerat av Nehe (25 september 2009)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
25 september 2009
dom har ju räknat på att sånna väskor fyllda med pengar väger en del... sägs att dom kommit över runt en 300KG pengar! och 300kg pengar är MYCKET!

Team Insane Racing

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
25 september 2009
Vart faktiskt mkt imponerad av det här jag med =P är nog inte dom lokala ica snattarna som varit i farten precis hehe

Saab älskare!
4 597 Inlägg
25 september 2009
svenska polisen suger dase.

Malm3n skrev:
dom har ju räknat på att sånna väskor fyllda med pengar väger en del... sägs att dom kommit över runt en 300KG pengar! och 300kg pengar är MYCKET!

Inte om de stjäl enkronor smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Funkiee skrev:
svenska polisen suger dase.

Varför ska alla klaga?

"j#vla poliser som alltid tar mig när jag sladdar"

"j#vla poliser som inte kan stoppa 4 män i helikopter som är utrustade med AK-47or..."

Fan bestäm er! vill ni ha poliser eller leva i en anarki, inte vad som passar er bäst för stunden...

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Sök