3281
Sök

Sveriges största rån, proffs!

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete … 5846037.ab

Känns som att detta borde varit uppe redan, men hittade inget i Off topic, så lägger upp själv!

vad sägs?

(om jag inte minns fel så fick dem väl tag på miljard belopp?)

Må gott!
Dawe
Senast redigerat av Dawe_A (23 september 2009)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

blacken
23 september 2009
Sickan måste vara grön av avund big_smile "Jag har en plan,,,skit också någon annan hann före"..tongue

820 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
blacken skrev:
Sickan måste vara grön av avund big_smile "Jag har en plan,,,skit också någon annan hann före"..tongue

hahaha... lol

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
www.B2-audio.com

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 september 2009
För att genomföra en sådan kupp krävs mkt planering samt resurser. Jag tror att detta är utfört av terrorister, mest troligt utländska terrorister som ska finansiera ett dåd någonstans. Finns inte en chans att någon "svensson" har resurser till att genomföra något sådant. Visst kan det lika gärna vara svenska terrorister eller andra idioiter, men har mkt svårt att tro det.

Mkt planering, resurser och garanterat insider arbete!

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (23 september 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

820 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
För att genomföra en sådan kupp krävs mkt planering samt resurser. Jag tror att detta är utfört av terrorister, mest troligt utländska terrorister som ska finansiera ett dåd någonstans. Finns inte en chans att någon "svensson" har resurser till att genomföra något sådant. Visst kan det lika gärna vara svenska terrorister eller andra idioiter, men har mkt svårt att tro det.

Mvh Tommy

Något liknande var jag inne på.. Dock inte utländska terrorister, måste ligga en sjukt bra och lång planering bakom detta.. skall bli kul att se uppföljningen.

Antagligen är dem väl utanför sveriges gränser vid detta laget.

www.B2-audio.com

715 Inlägg
23 september 2009
blacken skrev:

är du säker? det kanske var han

Avstängd
424 Inlägg
23 september 2009
Så jävla häftigt att det finns sånna här människor med balls! jag menar, helikopter liksom lol vem kommer på idén?

team Svineri. Volvos under construction.

354 Inlägg
23 september 2009
Håller med ovanstående. jag är imponerad. Känns som en film big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 september 2009
Dawe_A skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Något liknande var jag inne på.. Dock inte utländska terrorister, måste ligga en sjukt bra och lång planering bakom detta.. skall bli kul att se uppföljningen.

Antagligen är dem väl utanför sveriges gränser vid detta laget.

Precis, jag menar, detta är inget man gör på "hemmaplan"..antingen är det utländska individer eller så är det svenskar som ska lämna landet. Tror knappast att pengarna eller de som utförde detta finns kvar i sverige, kommer aldrig att återvända heller.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 september 2009
turbo5a skrev:
Så jävla häftigt att det finns sånna här människor med balls! jag menar, helikopter liksom lol vem kommer på idén?

Endast ett par nyblivna miljonärer wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 september 2009
turbo5a skrev:

Jag vet inte hur häftigt det är.. tänk dig att det är pengar som både du och jag och resten av skattebetalande svenskar har arbetat för..

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 september 2009
TBOC_Razor skrev:
turbo5a skrev:

Endast ett par nyblivna miljonärer wink

Kanske han som vann 23 miljoner på Lottot förra veckan som fått mersmak tongue

Mvh Tommy

1 422 Inlägg
23 september 2009
Miljardbelopp är det inte att tala om, så mycket pengar kan de inte få upp med helikoptern ens så det är uteslutet. Men ett par hundra miljoner är mycket troligt, proffisgt utfört måste man ju säga. Insider hjälp måste de ha haft och de som gjorde brottet är säkert svenskar men piloten från utlandet. Helikoptern är ju stulen den med. Grymt välplanerat och välgjort, inga amatörer som gjort det iaf. Pengarna kommer nog aldrig synas till igen tyvärr och liten risk även att rånarna åker fast. hmm . Va ju riktigt välplanerat med tanke på att man satte polisens helikoptrar ur spel, riktigt bra move av dem. Missförstå inte nu, jag tycker inte att det är bra att de har rånat och stulit miljonbelopp men man kan inte säga annat än att det var välgjort iaf. Det är ju världskänt rån redan och redan blivit omskrivit i england, tyskland, usa och många fler länder så det är en ordentlig kupp det snackas om.

Det är inga terrorister vi snackar om. Militär utbildning ligger troligtvis även i bakgrunden för dem om man hört lite vad vittnen från g4s har sagt. Inget spring, allt gick lugnt till men ändå i ett högt tempo.
Senast redigerat av cheffer (23 september 2009)

820 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Förstår hur ni menar.. är också riktigt imponerad av dem. Inte bra, självklart! Men utan tvekan mycket imponerad över hur mycket jobb dem lagt på detta. GRYMT!

Hörde bara miljard belopp, har hört några hundra miljoner också.. dont know!

www.B2-audio.com

12 086 Inlägg
23 september 2009
Vad ska de utanför Sveriges gränser o göra med svenska pengar? tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 september 2009
JapMax skrev:
Vad ska de utanför Sveriges gränser o göra med svenska pengar? tongue

Svenska pengar går att tvätta utomlands ju tongue

Mvh Tommy

Avstängd
424 Inlägg
23 september 2009
te_wik skrev:
turbo5a skrev:

Jag vet inte hur häftigt det är.. tänk dig att det är pengar som både du och jag och resten av skattebetalande svenskar har arbetat för..

Mvh Tommy

Jag nämnde att det inte var häftigt att vi snälla människor blir av med "våra" pengar..

Men visst är det väl skoj med internet ironi va?

team Svineri. Volvos under construction.

174 Inlägg
24 september 2009
te_wik skrev:
turbo5a skrev:

Mvh Tommy

pengarna är försäkrade

och lol på han/dom som tror det är en utländska terrorister som gjort det lol

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 september 2009
ErikJohansson skrev:
te_wik skrev:
turbo5a skrev:

Mvh Tommy

pengarna är försäkrade

och lol på han/dom som tror det är en utländska terrorister som gjort det lol

Men varifrån kommer dom pengarna? Försäkringsbolaget kan ju inte bara bara göra egna stålar heller, utan någonstans måste dom ju komma ifrån.

Vad är så omöjligt att det är utländska terrorister som utfört detta?

Mvh Tommy

8 886 Inlägg
24 september 2009
te_wik skrev:
Men varifrån kommer dom pengarna? Försäkringsbolaget kan ju inte bara bara göra egna stålar heller, utan någonstans måste dom ju komma ifrån.

Mvh Tommy

Men snälla du...det är ju inte sedlarna i sig som är försäkrade....

Fotograf på tierpidag.se

Sök