3255
Sök

Saab 9-3ss RWD LÅNG TIDS PROJEKT

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
#241
Aerocombi skrev:
Fan Emil, bor du i garaget på "Hjuldagen" med, då skulle jag bli stympad eller nåt lol
Gillar det du gör o alla blider big_smile

haha ja det gör jag wink  jag fick inte vara där igår och det sög hårt som fan yikes  tack  blir  mycket bilder  imorgon med smile

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
#242
MrJAM skrev:
Nästan synd att man inte bor mer i närheten för det här är ju som fasen skoj att se och läsa om. Vissa byggen är ju bara så sjukligt intressanta och detta ligger klart i topp!

Saknar ord.

hehe  bor  en bit ut i skogen så man ska vara glad om man hittar  hem ibland asså wink  skitt kul att  den är omtyckt:)

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

saab nörd
309 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
#243

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

Customiserare
1 212 Inlägg
26 december 2009
#244
skulle haft sån hydralisk lyft som dem har på f1 bilarna big_smile

raggen går

59 Inlägg
26 december 2009
#245
Det här kommer att bli hur bra som helst, Kämpa på nu!


Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
26 december 2009
#246
Kommer nog bli fett nice!

Before anyone did anything, Elvis did everything...

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
26 december 2009
#247
Läste i ett tidigare skede att du tänkte låta "alla" ledningar gå inne i bilen, inkluderar det soppa-slangen??

Grymt bygge, skall följas..

Hellre Nürburgring än vigselring

2 788 Inlägg
26 december 2009
#248
Fan vad det har hänt grejjer i denna tråden! big_smile Kommer bli kanon, skall följas bättre nu!

Lycka till! wink


saab nörd
309 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
#249
Atenza skrev:
Läste i ett tidigare skede att du tänkte låta "alla" ledningar gå inne i bilen, inkluderar det soppa-slangen??

Grymt bygge, skall följas..

kanske  inte helt bestämt än

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

saab nörd
309 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
#250
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825462_uee6nf.jpg
visst är hon vacker wink ?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825463_ptxwty.jpg
nämen titta motorn sitter nu helt själv smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825465_8uz3mj.jpg
framsteg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825467_6n6lh5.jpg
ska snygga till dom sen när det är dax för lackering


https://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825468_8glogo.jpg
börjat på mitt nya spakställ med. fy SATAN vad tajt det blev MAX 2cm rörelse krävs för att växla. det ser lite skabbigt ut nu tyvär men ska bygga det klart imorgon. smile

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

134 Inlägg
26 december 2009
#251
Riktigt grymt bygge!


saab nörd
309 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
#252
Mrajax skrev:
Riktigt grymt bygge!

tackar.

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

1 210 Inlägg
26 december 2009
#253
brokensunday skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825117_u7rk50.jpg
byggde ett motorfäste idag. tar gansk amycket tid. mycket räknande för att få det rakt


http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825118_ghzm76.jpg
men blev för jävla bra smile




http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825121_7zarrb.jpg
när det e lackat o allt annat klart så blir det nog sjukt nice:)


http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825122_k2pqan.jpg
imorgon blir det att bygga på denna sidan. men inte rakt ner som på andra sidan. går inte o göra så pga oljefiltret. men har kommit på hur jag ska göra... sjukt dåligt intresse ni vissar.....

snyggt bygge .. blir coolt att se när de är klart.. en tanke som slagit mig är.. hur räknar du ut hur chassit kommer bete sig irl? kanske ute och cyklar nu ja.. men de är ju inte "barra" att kapa och "trycka" dit en rwd lina så där... smile sen tycker jag (nu är jag ingen expert) att dina motorfästen ser "klena" ut dom blev så långa... skulle vilja ha kraftigare uppbyggnad ifrån chassit upp till motorn..Även så tycker jag att plåt biten du har bultad i motorn borde var 6-8mm typ, Och med den vinkeln du har på dom nu så kommer du "skjuta" motorkuddar för brinnande livet men som jag sa är ingen expert smile bara mina tankar mvh Micke
Senast redigerat av Ekis! (27 december 2009)

Xenoholic
2 559 Inlägg
26 december 2009
#254
Du tror inte att det blir för tätt mellan växellägena om det bara är 2 cm?
Senast redigerat av Aerocombi (26 december 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

saab nörd
309 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#255
Ekis! skrev:
brokensunday skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825117_u7rk50.jpg
byggde ett motorfäste idag. tar gansk amycket tid. mycket räknande för att få det rakt


http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825118_ghzm76.jpg
men blev för jävla bra smile




http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825121_7zarrb.jpg
när det e lackat o allt annat klart så blir det nog sjukt nice:)


http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825122_k2pqan.jpg
imorgon blir det att bygga på denna sidan. men inte rakt ner som på andra sidan. går inte o göra så pga oljefiltret. men har kommit på hur jag ska göra... sjukt dåligt intresse ni vissar.....

snyggt bygge .. blir coolt att se när de är klart.. en tanke som slagit mig är.. hur räknar du ut hur chassit kommer bete sig irl? kanske ute och cyklar nu ja.. men de är ju inte "barra" att kapa och "trycka" dit en rwd lina så där... smile sen tycker jag (nu är jag ingen expert) att dina motorfästen ser "klena" ut dom blev så långa... skulle vilja ha kraftigare uppbyggnad ifrån chassit upp till motorn..Även så tycker jag att plåt biten du har bultad i motorn borde var 6-8mm typ, Och med den vinkeln du har på dom nu så kommer du "skjuta" motorkuddar för brinnande livet men som jag sa är ingen expert smile bara mina tankar mvh Micke

självklart är det  inte  bara att sätta fast en kabaxel hur som hällst. allt är inmätt. man får använda fasta  punker på bilen och mäta ifrån. motorkuddarna  kommer inte  bli nått problem då det ska bli i aluminum och inte gummi.  man  behöver inte bygga motorfästen i det grövsta materialet man kan hitta. plattorna på motorn är 6mm tjocka och det räcker gott o länge till 600hk med tanke på att  killen som hjälper till lite då och då  har  10 mm på sinna   i sin dragster med  ca 3000hk smile så tänk på att en  bild kan lura  ögat  väldigt mycket smile

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

saab nörd
309 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#256
Aerocombi skrev:
Du tror inte att det blir för tätt mellan växellägena om det bara är 2 cm?

går att skjustera det  så att  minsta  racing läget är 2cm  och längsta är 5cm smile

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

Xenoholic
2 559 Inlägg
27 december 2009
#257
brokensunday skrev:
Aerocombi skrev:
Du tror inte att det blir för tätt mellan växellägena om det bara är 2 cm?

går att skjustera det  så att  minsta  racing läget är 2cm  och längsta är 5cm smile

OK big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 210 Inlägg
27 december 2009
#258
brokensunday skrev:
Ekis! skrev:
brokensunday skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825117_u7rk50.jpg
byggde ett motorfäste idag. tar gansk amycket tid. mycket räknande för att få det rakt


http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825118_ghzm76.jpg
men blev för jävla bra smile




http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825121_7zarrb.jpg
när det e lackat o allt annat klart så blir det nog sjukt nice:)


http://www1.garaget.org/gallery/archive/69615/825122_k2pqan.jpg
imorgon blir det att bygga på denna sidan. men inte rakt ner som på andra sidan. går inte o göra så pga oljefiltret. men har kommit på hur jag ska göra... sjukt dåligt intresse ni vissar.....

snyggt bygge .. blir coolt att se när de är klart.. en tanke som slagit mig är.. hur räknar du ut hur chassit kommer bete sig irl? kanske ute och cyklar nu ja.. men de är ju inte "barra" att kapa och "trycka" dit en rwd lina så där... smile sen tycker jag (nu är jag ingen expert) att dina motorfästen ser "klena" ut dom blev så långa... skulle vilja ha kraftigare uppbyggnad ifrån chassit upp till motorn..Även så tycker jag att plåt biten du har bultad i motorn borde var 6-8mm typ, Och med den vinkeln du har på dom nu så kommer du "skjuta" motorkuddar för brinnande livet men som jag sa är ingen expert smile bara mina tankar mvh Micke

självklart är det  inte  bara att sätta fast en kabaxel hur som hällst. allt är inmätt. man får använda fasta  punker på bilen och mäta ifrån. motorkuddarna  kommer inte  bli nått problem då det ska bli i aluminum och inte gummi.  man  behöver inte bygga motorfästen i det grövsta materialet man kan hitta. plattorna på motorn är 6mm tjocka och det räcker gott o länge till 600hk med tanke på att  killen som hjälper till lite då och då  har  10 mm på sinna   i sin dragster med  ca 3000hk smile så tänk på att en  bild kan lura  ögat  väldigt mycket smile

Helt klart kan bilder lura ögat... smile 6mm sa jag ju var lagomt wink så helt fel ute var jag ju inte haha...smile hur blir de med vridet gentemot dina motorfästen? de  högra på förarsidan  borde man väll kunna vinkla ner lite så du inte får en sån stor belastning på "kudden"??  borde ju ta bort bra med påfrestning men kanske inte är nödvändigt smile  coolt byggt!

saab nörd
309 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#259
Ekis! skrev:
brokensunday skrev:
Ekis! skrev:

snyggt bygge .. blir coolt att se när de är klart.. en tanke som slagit mig är.. hur räknar du ut hur chassit kommer bete sig irl? kanske ute och cyklar nu ja.. men de är ju inte "barra" att kapa och "trycka" dit en rwd lina så där... smile sen tycker jag (nu är jag ingen expert) att dina motorfästen ser "klena" ut dom blev så långa... skulle vilja ha kraftigare uppbyggnad ifrån chassit upp till motorn..Även så tycker jag att plåt biten du har bultad i motorn borde var 6-8mm typ, Och med den vinkeln du har på dom nu så kommer du "skjuta" motorkuddar för brinnande livet men som jag sa är ingen expert smile bara mina tankar mvh Micke

självklart är det  inte  bara att sätta fast en kabaxel hur som hällst. allt är inmätt. man får använda fasta  punker på bilen och mäta ifrån. motorkuddarna  kommer inte  bli nått problem då det ska bli i aluminum och inte gummi.  man  behöver inte bygga motorfästen i det grövsta materialet man kan hitta. plattorna på motorn är 6mm tjocka och det räcker gott o länge till 600hk med tanke på att  killen som hjälper till lite då och då  har  10 mm på sinna   i sin dragster med  ca 3000hk smile så tänk på att en  bild kan lura  ögat  väldigt mycket smile

Helt klart kan bilder lura ögat... smile 6mm sa jag ju var lagomt wink så helt fel ute var jag ju inte haha...smile hur blir de med vridet gentemot dina motorfästen? de  högra på förarsidan  borde man väll kunna vinkla ner lite så du inte får en sån stor belastning på "kudden"??  borde ju ta bort bra med påfrestning men kanske inte är nödvändigt smile  coolt byggt!

med tanke på att  motorkuddarna  bli i alu så blir det  ju i princip stum monterad motor.  vill inte  vinkla det   för  under sitter  oljefiltret PLUSS oljereturen sitter väldigt illa   under där med:/

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

saab nörd
309 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
#260
Aerocombi skrev:
brokensunday skrev:
Aerocombi skrev:
Du tror inte att det blir för tätt mellan växellägena om det bara är 2 cm?

går att skjustera det  så att  minsta  racing läget är 2cm  och längsta är 5cm smile

OK big_smile

men känns som man kommer  ligga på 2cm mesta tiden;) men  sjukt svårt o hitta  friläge wink

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...


Sök