9Femma skrev:
Jag kan briljera med att jag faktiskt kört just den aktuella F40:n ifråga (det gick bra).
Ni som antar att besiktningsmannen lekte med bilen ... Kom med fakta!
Det behövs INGENTING för att en sådan här bil ska släppa loss. Det är en überbrutal kärra som ställer rätt höga krav på sin förare.
Det man också ska komma ihåg är att en F40 är överbrutal samtidigt som den saknar precis allt vad moderna säkerhetssystem heter.
ABS? Glöm det! LaunchControl? Nope! Traction Control? Hur stavar du till det?
Så jag litar på Torbjörns ord. Han bekräftar ju till och med själv att det inte lektes med bilen (visst, han var inte med på plats, men man kan lätt anta att den han skickade dit med bilen inte var någon gröngöling och har lämnat en korrekt rapport till Torbjörn själv).
Har själv erfarenhet av att själv köra en rad olika supersportbilar. Enzo, F50, Countach, Diablo, Murciélago, SLR McLaren, XJ220, Ford GT, Vantage, R8 V10 mm mm mm och i den samlingen skulle jag nog vilja påstå att endast Countach, XJ220 och F50 ställer mer krav på sin förare än en F40.
Det är sannerligen ingen nybörjarbil och man behöver
inte leka för att det ska gå allvarligt fel väldigt fort.
Sedan är det, såvitt jag vet, ingen kund som står och väntar på sin F40.
Denna bil har VonBraun haft vääääldigt länge nu och såvitt jag vet var den inte såld när detta hände heller.