3133
Sök

Person efterlyses! Karlshamn/mörrum

109 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
skriver om topic eftersom det bjuder in till för mycket debatt.

det som sökes är ägaren till carlens autolack.
det som behövs är någon som kan åka dit och ta en titt på min bil då jag inte får tag i ägaren.
jag har redan kontaktat polis och de verkar ha bättre saker för sig.
jag har varit vid verkstaden vid ett flertal tillfällen utan resultat
bilen står i verkstaden och arbetet står stilla med min bil det arbetas friskt med bilar runt omkring dock.
jag försöker åka ned så ofta jag kan men det är långt för mig att åka och kan inte flänga varje vecka.

det har kommit till den punken då jag bara vill ha min bil i ordning gjord och körduglig.

alla förslag ni har har jag redan tänkt på/utforskat kan jag säga direkt.

så bor du i karlshamns trakten? har du lust att hjälpa till att rädda en unik bil ifrån skroten?.
du blir så klart kompenserad för bensinkostnaderna om du vill.

mitt nr är 0730-469209

obs: kan admin rensa tråden på onödiga kommentarer?
Senast redigerat av santas_bitch (25 september 2009)

1 489 Inlägg
25 september 2009
Var ligger företaget? 3 mil och åka för mig smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

4 001 Inlägg
25 september 2009
om du inte har tid att ta 1 dag ledigt ifrån jobbet under 1 helt år för att åka och kolla på din bil så verkar du inte så desperat precis.

Gör ditt eget skitgöra

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

5 198 Inlägg
25 september 2009
En polisanmälan kostar inget... en anmälan är dom skyldiga att kolla upp..

109 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
om du inte har tid att ta 1 dag ledigt ifrån jobbet under 1 helt år för att åka och kolla på din bil så verkar du inte så desperat precis.

Gör ditt eget skitgöra

nej shit alltså va fan tänker jag med! vad DUM jag e! shit.
varför i ***** tror du jag skriver här? har jagat mej till fördärv efter denna idioten. å du verkar vara släkt med puckot eller nått för jag har hört att de går i generna!.
ska du spy galla så gör de hemma i toaletten inte på nå jävla forum!.

234 Inlägg
25 september 2009
kolvas skrev:

Gör ditt eget skitgöra

Vad fick du luft ifrån?
Det finns folk som jobbar för o tjäna pengar, och han kanske inte vill åka dit själv pga att han redan lagt en del pengar i det här ärendet.
Och sen finns det folk som ställer upp som bor i närheten, då det är närmare 50 mil och åka  härifrån.
Onödiga kommentarer som dina är vi inte intresserade av.

off-topic.

234 Inlägg
25 september 2009
btw.
får jag kompensation så sticker jag direkt.

109 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:

polisanmälan redan gjord. dom kom fram till att det är ett civilmål. vilket bekostas av dig själv :S

4 001 Inlägg
25 september 2009
santas_bitch skrev:
kolvas skrev:

Gör ditt eget skitgöra

varför i ***** tror du jag skriver här? har jagat mej till fördärv efter denna idioten. å du verkar vara släkt med puckot eller nått för jag har hört att de går i generna!.
ska du spy galla så gör de hemma i toaletten inte på nå jävla forum!.

Man kan ju undra vem det är som spyr galla?
Och nej, jag är inte släkt med honom och har inte en aning om vem det är men jag ser sådana här trådar hela tiden och man undrar varje gång vad folk håller på med, visst finns det idioter som driver företag men enligt min personliga erfarenhet så är det oftast någan annan anledning till att saker inte blir gjorda.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 001 Inlägg
25 september 2009
santas_bitch skrev:
gamlingen skrev:

polisanmälan redan gjord. dom kom fram till att det är ett civilmål. vilket bekostas av dig själv :S

Borde det inte klassas som ett försök till bedrägeri eller nåt sånt? då är det inte civilmål.
eller kontakta konsumentombudsmannen så dom får ge sin syn på detta, om det nu finns några papper på vad som ska göras och till vilken kostnad osv.

109 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
santas_bitch skrev:
gamlingen skrev:

Borde det inte klassas som ett försök till bedrägeri eller nåt sånt? då är det inte civilmål.
eller kontakta konsumentombudsmannen så dom får ge sin syn på detta, om det nu finns några papper på vad som ska göras och till vilken kostnad osv.

jo. men eftersom företaget verkar ha gått i konkurs men han bedriver fortfarande en verksamhet så gäller det endast personen i fråga och inte själva företaget. och om jag nu skulle anmäla så kostar det bara ännu mer pengar, vist vinner jag så kanske han får ta kostnaderna. men jag vet inte om det finns pengar att hämta efter som han gör det mesta svart(och advokadon ska fortfarande ha sin lön), jag vill lixom bara ha min bil färdig sen är jag nöjd. han verkar inte fatta när man ringer eller smsar. de enda gångerna det har rört sej lite frammåt är när någon har visat sej där nere och frågat hur det gått. om det har vart jag eller någon annan har inte spelat någon roll.
jag måste dock påpeka att denna killen kan sälja sand i sahara så är man där första gången så åker du där antagligen ifrån lurad.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
25 september 2009
Fattar inte heller varför du inte åker dit och river huset sten för sten. Du verkar ju trots allt ha koll på att killen driver verksamheten fortfarande fast han gjort konkurs? Sen verkar det lite enfaldigt att tro han ska göra din bil färdig med tanke på vad du berättar här. Det är ju bara att åka och hämta igen bilen sen kan man ju alltid ställa till ett litet helvete på olika sätt för personen i fråga om det skulle kännas bättre.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

644 Inlägg
25 september 2009
Teddio skrev:
kolvas skrev:

Gör ditt eget skitgöra

Vad fick du luft ifrån?
Det finns folk som jobbar för o tjäna pengar, och han kanske inte vill åka dit själv pga att han redan lagt en del pengar i det här ärendet.
Och sen finns det folk som ställer upp som bor i närheten, då det är närmare 50 mil och åka  härifrån.

off-topic.

50mil mellan halmstad och karlshamn..?   hmm

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
25 september 2009
Pellefax skrev:
Teddio skrev:
kolvas skrev:

Gör ditt eget skitgöra

Vad fick du luft ifrån?

off-topic.

Tur å retur e d nog d ja!!!

DFFL
9 020 Inlägg
25 september 2009
dieselknackare skrev:
Pellefax skrev:
Teddio skrev:

Vad fick du luft ifrån?

off-topic.

Tur å retur e d nog d ja!!!

Är inte ens 40 mil.

Men kan man inte ta en semesterdag under ett år för att få tillbaka sin bil så kan den stå kvar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

109 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
FireTraxx. måste jag citera igen?

citerar mej själv då..

citat:
ska du spy galla så gör de hemma i toaletten inte på nå jävla forum!
**

jag fick nyss jobb. sen kan du ju gissa dig till själv om jag vart där nere eller inte.

DFFL
9 020 Inlägg
25 september 2009
Så du har nyss fått jobb, men inte varit där innan dess på en vardag? (För det skrev du att du inte kunnat)
Låt ju genialt, tänk om man hade kunnat släppa alla problem på vardagarna.

Eller vänta, när jobbar folk?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 207 Inlägg
25 september 2009
Jadu. Vad sägs om att du skulle ha hoppat av hängmattan en dag i somras och tagit den där turen. Ids du inte fara 40 mil för att hämta din egen bil kan den lika gärna stå kvar. Att du sedan kommer hit med sådan pissig attityd lär ju inte hjälpa mycket heller.

Edit: om du bara vill ha tillbaka din bil är det ju bara hämta den. Skit i pengarna du gett honom redan. Du har mest troligt redan blivit blåst på dem, om du inte vill anmäla honom finns det inte direkt mycket vi kan göra åt det.

De personer du verkar söka efter är dessa.
http://www.bandidos-mc.se/
http://www.hells-angels.se/
Senast redigerat av maco (25 september 2009)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
25 september 2009
åk och hämta bilen och är du rädd för att åka för egemäktigt förfarande få med dig en polis till platsen då du hämtar den.. du får se pengarna du betalat som dyra läropengar eller om du driver in dom på ett eller annat sätt. du kan sätta fogden på honom kostar dig nån tusing men allt du får betala läggs på hans skuld..

2slow

109 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
maco skrev:
Jadu. Vad sägs om att du skulle ha hoppat av hängmattan en dag i somras och tagit den där turen. Ids du inte fara 40 mil för att hämta din egen bil kan den lika gärna stå kvar. Att du sedan kommer hit med sådan pissig attityd lär ju inte hjälpa mycket heller.

Edit: om du bara vill ha tillbaka din bil är det ju bara hämta den. Skit i pengarna du gett honom redan. Du har mest troligt redan blivit blåst på dem, om du inte vill anmäla honom finns det inte direkt mycket vi kan göra åt det.

De personer du verkar söka efter är dessa.
http://www.bandidos-mc.se/
http://www.hells-angels.se/

jag hade inte haft en sådan pissig attityd om jag inte fått så många pissiga svar.
bilen vill jag bara få klar så jag kan köra 1 vecka innan snön kommer.
pengarna han fått är 50,000kr + fälgar som skulle på när den va klar så det är inte så lätt att skita i tyvär :S.

det ända jag vill är att få bilen klar som sagt. han har tid, resurser och ork att göra bilen klar. det verkar bara vara som så att han skjuter på det hela tiden.
vill inte att HA eller bandidos skall lägga sej i. vill bara att någon åker ned och tar en titt på bilen och sen kanske hör av sej till mej hur det ser ut.

Sök