när du köper både motorolja å batterier så betalar du en miljöavgift...så den som har sålt olja/batteri till dig måste kunna ta detta åter... vet tex att när jag jobbade på volvo så var miljöavgiften 40 kr per bilbatteri...motoroljan kmr jag inte ihåg..
du verkar vara väl införstådd i växthuseffekten å miljön när du skriver som du gör...
har även för mig att man kan åka till en verkstad och lämna oljan där, dom har ingen rätt att säga nej till det ? rätta mig om jag har fel, har varit ett par stycken på jobbet och lämnat...
har även för mig att man kan åka till en verkstad och lämna oljan där, dom har ingen rätt att säga nej till det ? rätta mig om jag har fel, har varit ett par stycken på jobbet och lämnat...
stämmer..de är ungefär som pantsystemet för petflaskor..säljer man varan ska man kunna ta tillbaka varan..
å just olja är de rätt höga miljöavgifter på...även om verkstan säger nej...vad ska dom göra om man ställer en dunk utanför å kör..
stämmer..de är ungefär som pantsystemet för petflaskor..säljer man varan ska man kunna ta tillbaka varan..
å just olja är de rätt höga miljöavgifter på...även om verkstan säger nej...vad ska dom göra om man ställer en dunk utanför å kör..
För att du ska kunna lämna oljan till en verkstad så ska du ha köpt olja där. Lämnar du bara dunken utanför så lär du få problem om du blir upptäckt
För att du ska kunna lämna oljan till en verkstad så ska du ha köpt olja där. Lämnar du bara dunken utanför så lär du få problem om du blir upptäckt
vad jag vet å fick reda på när jag jobbade på volvo så är de miljöavgift på både däck,olja,batterier... å dessa måste alla återförsäljare ta tillbaka om någon vill lämna de hos dom. dom ska inte kunna säga nej.
om du köper en cola på ica å lämnar den på willys så funkar ju de ?