3278
Sök

Ta av kepsen när nationalsången spelas

Meister
6 763 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Jag var på Mantorp igår och blev förbannad när nationalsången spelades för det var fan inte många som tog av sig kepsen. De flesta stod faktiskt upp men kepsen kunde man fan inte ta av sig. Inte ens gubbar klarade av att göra de. Jävligt dålig stil är det.

Sen vill jag passa på att ge de som skötte parkeringen en känga för hur de skötte utsläppet. Totalt kaos!

59 Inlägg
27 september 2009
Var dem invandrare??

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 september 2009
Ta av sej hatten för nationalsången? Nädu, inte en chans

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Gréve
497 Inlägg
27 september 2009
varför skulle man inte göra det för?

jag ser det som en självklarhet, för man ska vara stolt över sitt land. och jag anser att man visar det lite grann igenom att göra så.

(och nu när man säger att man är stolt blir man automatiskt utpekad som en jätte farlig nazi eller liknande) roll
Senast redigerat av The_Rebel (27 september 2009)

8 883 Inlägg
27 september 2009
LeafBox skrev:

Det är brukligt att stå upp + ta av sig keps/mössa när nationalsången spelas...det är för att visa respekt för landet vilket du med ditt inlägg tycks sakna eller är det bara okunskap från din sida.

Fotograf på tierpidag.se

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
27 september 2009
Självklart ska man ta av huvudbonader och ställa sig.

Det är en sed hela den civiliserade världen använder sig av, så ni som inte gör det - tänk om.

2 337 Inlägg
27 september 2009
Civil personal står upp och tar av huvudbonad, hur svårt kan det vara? Lite respekt för hemlandet borde alla kunna kosta på sig.
Senast redigerat av Sarge (27 september 2009)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 september 2009
Hamilton skrev:
LeafBox skrev:

Det är brukligt att stå upp + ta av sig keps/mössa när nationalsången spelas...det är för att visa respekt för landet vilket du med ditt inlägg tycks sakna eller är det bara okunskap från din sida.

Det är inte brist på kunskap iaf...

1 814 Inlägg
27 september 2009
Klart man ställer sig upp och tar av hatten/mössan/motsvarande när man hör sin nationalsång. Eller så sitter man ner tyst i sitt hörn tongue

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 september 2009
Men shit asså... det är väl upp till var och en vad man vill göra... varför skulle man inte vara stolt över sitt land om man låter kepsen vara på? 

Sånt här är gammalt trams håller inte längre... se bara på skolor och arbetsplatser? folk som påstår att dem måste ha slöja o skit på sig för deras religion säger det får ha det på sig, men inte "kalle" som fryser om sin skalle...

skulle du be en invandrare ta av sig sin slöja för nationalsången?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

blacken
27 september 2009
AcesHigh666 skrev:
Men shit asså... det är väl upp till var och en vad man vill göra... varför skulle man inte vara stolt över sitt land om man låter kepsen vara på? 

Sånt här är gammalt trams håller inte längre... se bara på skolor och arbetsplatser? folk som påstår att dem måste ha slöja o skit på sig för deras religion säger det får ha det på sig, men inte "kalle" som fryser om sin skalle...

skulle du be en invandrare ta av sig sin slöja för nationalsången?

Vadå trams?. det handla om att visa respekt i fall du vet vad det är. Skit detsamma om man inte är speciellt "Svensk" i sig, men man kan i allafall visa god ton..

DFFL
9 020 Inlägg
27 september 2009
Sarge skrev:
Civil personal står upp och tar av huvudbonad, hur svårt kan det vara? Lite respekt för hemlandet borde alla kunna kosta på sig.

Jag gör det av tradition och civilt beteende, Sverige har jag inte mycket till övers för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

KUNG
441 Inlägg
27 september 2009
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

2 337 Inlägg
27 september 2009
FireTraXX skrev:
Sarge skrev:

Jag gör det av tradition och civilt beteende, Sverige har jag inte mycket till övers för.

Fair enough, så länge det görs är jag faktiskt nöjd. Själv har jag inte tagit av mössan vid nationalsången på över fem år, med det har sina orsaker smile

1 814 Inlägg
27 september 2009
Mogel skrev:
Roligt att ni pratar om att vara stolt över sitt land!  Då måste jag fråga vad finns det i detta landet man ska vara stolt över???  Skit land är vad Sverige är....

Jag kan ta en liten sak: Spotify smile

En större: Kylskåpet

En lite större: Mobilen.

Osv.

KUNG
441 Inlägg
27 september 2009
expect1991 skrev:
Mogel skrev:

Osv.

Det finns väl i andra länder också...?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 september 2009
expect1991 skrev:
Mogel skrev:

Osv.

+

Dynamit

Blåslampan

Celsiustermometern

Fotogenköket

Gasfyren

Kullagret

Pacemakern

Separatorn

Skeppspropellern

Säkerhetständstickan

Tetra Pak

Trefassystemet

Rörtången

Skiftnyckeln

osv.

Men ändå känner jag inget behov att ta av mej kepsen.....

8 883 Inlägg
27 september 2009
Mogel skrev:

Frågan är ju då varför du bor kvar, kan det vara så att du är för feg för at emigrera eller....?

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 september 2009
Sarge skrev:
FireTraXX skrev:
Sarge skrev:

Fair enough, så länge det görs är jag faktiskt nöjd. Själv har jag inte tagit av mössan vid nationalsången på över fem år, med det har sina orsaker smile

Att ena handen är upptagen med att göra honnör och den andra håller uppe vapnet? tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
27 september 2009
Blinkfyren,
Skiftnyckeln
"mått johan"
Trefas växelström.
Dator musen.
Elsvetsen.
pacemakern.
Blixtlåset.
Industri (syntetiska) diamanten.