Från att bara någon månad sen tvätta mina bilar med diskmedel, så har jag fått intresset att bli rekondare.. och fattar inte hur jag kunde tvätta med diskmedel? hm..
Söker tips om medel utvändigt och invändigt, polering av lack, glasytor, internetsidor m.m alla tips och förslag är välkomna.. söker även en tvätthall att hyra..
Nu när jag blir av med jobbet så ska jag gå en rekondkurs, sen är mina planer att skaffa en hemsida där jag visar upp mina bilder på bilar jag polerat upp, vilka produkter jag använder m.m sen försöka få mig en sponsring av något företag genom att länka via hemsidan..
Försöka få folks uppmärksamhet och få in en rutin, skaffa schema? prislista? och kanske sen om några år starta eget :) haha, nja lite långtsökt jsut nu men tanken har slagit mig.. brinner verkligen för bilvård :) verkligen roligt..
här kommer mina nybörjar bilder från min brors v70.. försöker uppdatera så mycke som möjligt med bilder och svar, kanske inte blir så många bilar nu i vinter om jag inte får en lokal att vara i..
bilen är enbart vaxad med turtles flytande hårdvax.. vilket jag fått lära mig att det är inge vidare..
föreEfter.. hm :p eller före :Dföreföreföreföreföre, kan tilllägga att dom har hund om det inte syns :PföreNu har ja avfettat hela bilen, insektsborttagning och fälgrengöring och schamponerat hela bilen, en vanlig tvätt alltså. Ingen polering..Efter..Har nu polerat in vax me maskin, så kanterna runt dörren och så är kliniskt rent :PValde att ta kort utan gummimattorna.. men nog är dom rena också :PPedaler rengjorda, men fick slut på textiltvätt, så ska köpa nytt och testa ett annat märke..nyvaxad me maskin..vaxad me maskin..lite tyreshine också :) funkar riktigt brakommentera gärna