MIG1408 skrev:
J-P-R skrev:
MIG1408 skrev:
Ne men du har inte heller sett den i verkligheten, har ganska många på kö som sett bilarna ja gjort som är villiga att betala.. så gå du till en riktig rekond och betala 2500-3000 istället..
Inte för att vara sån, men folk nöjer sig med på tok för kasst resultat på sina bilar.
Så du menar att resultatet av mitt arbete är kasst? Aja kan inte säga mer än att utsidan ser bättre ut i verkligheten.. insidan är ganska realistisk på bilderna. Har dock inte proffs produkter heller.. håller på att kika på forumet som en tipsa om tidigare i tråden och ska införskaffa mer saker.. den här är den 4e bilen ja vaxar me maskin.. maskinen är från biltema.. och känner att jag är redo för en lite proffsigare polermaskin.. så ska försöka ta bättre bilder hädanefter så dom blir mer realistiska även på datorn..
Synd att du verkar ha lite dryg attityd bara. Du har fått många tips och råd här i tråden - och om du är lite mer öppensinnad så kan du lära dig MASSOR av internet genom att bara vara trevlig mot folk och fråga runt lite.
Till att börja med så vill jag reda ut ett par frågetecken.
Rubbing = Detta kallade man det "förr" när man polerade med grova trissor och grova polermedel (som kallades för rubbing). Ordet rubbing används sällan i dagsläget hos yrkesfolk utan det man pratar om är oftast polering.
Polering = Då kör man med maskin och polermedel av något slag. Antinge kör man med ett grövre polermedel (som kan kallas rubbing) typ Menzerna Powerfinish eller liknande. Sen så finns det även väldigt fina polermedel som man använder sig av för att höja glansen i lacken, och även för att "städa" bort hologram/polerrosor som man kan få av dom grövre polermedlen.
Vaxning = Detta är en "svenssons" sista steg i arbete. Ett skydd man lägger på lacken som oftast tvättas bort inom 2-3 månader
Lackskydd, lackkonservering lackförsegling = Ett "hårdare" skydd som håller mycket längre än vax och som oftast har en ärlig hållbarhet på ca 1 år.
Om du har Biltemas "dubbel-huvudmaskin" så behöver du absolut inte byta maskin. Inte alls faktiskt. Du behöver andra trissor, andra polermedel och lite mer erfarenhet så klarar du dig MYYCKET långt på det. Biltemas, Clas Ohlssons och dom andra "cyclo-kopiorna" som dom kallas är riktigt prisvärda maskiner som klarar av det mesta man stöter på.
Ett tips är att läsa på
www.prorecond.se och deras forum. Där finns MASSOR med kunniga rekondare, och även en ganska spännande "projekttråd" eller resultattråd där man kan se vad man kan lyckas med om man kör med rätt teknik, rätt medel och har rätt inställning.
Bilvård ÄR kul!