Problem efter turbokonvertering 740

Mallle Marx Engineering
28 september 2009 · 55 Inlägg

Tjena, har turbo konvertera 740gl -89 och den går väl hyffsat bra förutom att den går:

Ojämt vid kallstart kanske 1 minut
Ibland svårstartad när den är varm men då räcker det med lite startgas
vid hård belastning "hostar" bilen och svart ryker

vad kan va felet?
Bilen laddar 0.7 bar. mätte lambdavärdet och det låg på 0.8v så lite magert går den på tomgång
Får felkod 1-2-1 Signal från luftmassemätare.
3-1-2 Knacksensorsignal saknas

MarX Engineering
Sponsorer:
www.infosite.se
Chevrolet Silverado 2500hd "Duramax" (2005)
BMW 535d e61 "m-sport" (2006)
Volvo 945 tdic "R-design by Marx engineering" (1991)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
28 september 2009 · 3 180 Inlägg

Vad mer exakt har du gjort mer på bilen förutom att hänga dit en turbo?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Mallle Marx Engineering
28 september 2009 · 55 Inlägg

NITROUS skrev:
Vad mer exakt har du gjort mer på bilen förutom att hänga dit en turbo?

bytt spridare till 300cc, bytt topp 531, sen inte så mkt mer. har inte bytt boxar så kan ju va de?

MarX Engineering
Sponsorer:
www.infosite.se
Volvo 945 tdic "R-design by Marx engineering" (1991)
Volvo 940 T5 "Stolpskott engeneering" (1992)
Chevrolet Silverado 2500hd "Duramax" (2005)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
28 september 2009 · 3 180 Inlägg

Mallle skrev:

NITROUS skrev:
Vad mer exakt har du gjort mer på bilen förutom att hänga dit en turbo?

bytt spridare till 300cc, bytt topp 531, sen inte så mkt mer. har inte bytt boxar så kan ju va de?

740 turbo-spridare? isåfall har du satt dit motstånd till dom? flyttat över alla givare i toppen?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Mallle Marx Engineering
28 september 2009 · 55 Inlägg

NITROUS skrev:

Mallle skrev:

NITROUS skrev:
Vad mer exakt har du gjort mer på bilen förutom att hänga dit en turbo?

bytt spridare till 300cc, bytt topp 531, sen inte så mkt mer. har inte bytt boxar så kan ju va de?

740 turbo-spridare? isåfall har du satt dit motstånd till dom? flyttat över alla givare i toppen?

mostånd är dit lödda och givarna har jag iallafall för mig att jag flytta över

MarX Engineering
Sponsorer:
www.infosite.se
BMW 535d e61 "m-sport" (2006)
Volvo 940 T5 "Stolpskott engeneering" (1992)
Volvo 945 tdic "R-design by Marx engineering" (1991)
Tab Rycketofta Racing
28 september 2009 · 292 Inlägg

kolla knack givre, min 850 gicksom skit när där var glapp i sensorn.

//Rycketofta Racing
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
28 september 2009 · 3 180 Inlägg

Sånt där går att felsöka till dödagar, bättre att hinka över hela kabelpiskan med boxar sorgligt men sant wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Volvo_Mannen Volvoskadad
28 september 2009 · 6 017 Inlägg

Du tycker väl inte igenom LMM?

Jonas
Mallle Marx Engineering
28 september 2009 · 55 Inlägg

NITROUS skrev:
Sånt där går att felsöka till dödagar, bättre att hinka över hela kabelpiskan med boxar sorgligt men sant wink

aa nästan som man gör de wink eller sälja:)

kolla knack givre, min 850 gicksom skit när där var glapp i sensorn.

ska göra de smile

Volvo_Mannen skrev:
Du tycker väl inte igenom LMM?

nej de gör jag itne

Senast redigerat av Mallle (28 september 2009)

MarX Engineering
Sponsorer:
www.infosite.se
daggez
18 oktober 2009 · 4 Inlägg

Jag satte på r spridarna på min turbo konventring sen gick den som en klocka.

http://www.youtube.com/watch?v=0x4HIetQT2Y

740 gl helt orginal förutom stress fläkt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang