2529
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 329 080 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
YEAH!!!
559 Inlägg
9 januari 2011
grymt jobb smile å grattis big_smile

V o L v o

2 100 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
Alle86 skrev:
grymt jobb smile å grattis big_smile

Man tackar! big_smile

Tja!

Kung
603 Inlägg
9 januari 2011
Hade glömt bort projektet efter att MNF försvan, hittade det igen, bra jobbat dennis, ser ju skitbra ut smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

2 100 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
Hade glömt bort projektet efter att MNF försvan, hittade det igen, bra jobbat dennis, ser ju skitbra ut smile

Aj då smile Tack! Kul att höra smile

Tja!

2 594 Inlägg
10 januari 2011
sjukt jobb  du lägger ner mäkta impad, hoppas du lackar motorn innan du slänger ner den vitt vore nice me svarta detaljer

Kung
603 Inlägg
10 januari 2011
Dennis vart får du dina dela från, närmaste skrot tillåter inte att man går in och plockar delar själv längre : /

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

sportluft
10 januari 2011
Uttelito skrev:
Dennis vart får du dina dela från, närmaste skrot tillåter inte att man går in och plockar delar själv längre : /

Jo i göteborg smile

Kung
603 Inlägg
10 januari 2011
sportluft skrev:
Uttelito skrev:

Jo i göteborg smile

Lite långt att åka för mig här i sthlm, förut kunde man gå in på de flesta skrotar och skruva delar och betala, antar att det blivit för mycket olyckor och delar på bilar som blivit förstörda, nu får man betala det 4 dubbla priset istället.

sportluft
10 januari 2011
Uttelito skrev:
sportluft skrev:
Uttelito skrev:

Jo i göteborg smile

Lite långt att åka för mig här i sthlm, förut kunde man gå in på de flesta skrotar och skruva delar och betala, antar att det blivit för mycket olyckor och delar på bilar som blivit förstörda, nu får man betala det 4 dubbla priset istället.

Surt =/ kan vara mycket stölder också ? Ne va jag vet så har det inte varit det på dem ställerna i göteborg ja är på smile

Jävel
2 018 Inlägg
10 januari 2011
Uttelito skrev:
sportluft skrev:
Uttelito skrev:

Jo i göteborg smile

Finns en bra i kungsåra utanför hummelsta (mellan enköping och västerås) Returbilen.se.
Skitbilligt och man får plocka allting själv.
Dit är det ju inte så långt från märsta där jag antar att ni bor tongue

You got to risk it, to get the biscuit :)

2 100 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
sjukt jobb  du lägger ner mäkta impad, hoppas du lackar motorn innan du slänger ner den vitt vore nice me svarta detaljer

Tackar! Jo den ska lackas. Dock inte vit! Stuket på bilen blir nytt och lite finare. Så motorn kommer att målas silver. Med svarta delar och polerade detaljer! smile

Uttelito skrev:

Returbilen, jönköpingsbildemontering, Sollentuna bildemo osv. Är det något speciellt du letar efter? smile

Plankpojk skrev:
Uttelito skrev:
sportluft skrev:

Jo i göteborg smile

Finns en bra i kungsåra utanför hummelsta (mellan enköping och västerås) Returbilen.se.

Uttelito ska bo inne i Stockholm om jag förstått rätt. Kanske till och med lite på södra sidan? smile Men returbilen är bra! Dock så måste man vara snabbt på plats om man ska få några delar smile

Tja!

Kung
603 Inlägg
10 januari 2011
Dennis_999 skrev:
ghost_boy83 skrev:

Tackar! Jo den ska lackas. Dock inte vit! Stuket på bilen blir nytt och lite finare. Så motorn kommer att målas silver. Med svarta delar och polerade detaljer! smile

Uttelito skrev:

Returbilen, jönköpingsbildemontering, Sollentuna bildemo osv. Är det något speciellt du letar efter? smile

Plankpojk skrev:
Uttelito skrev:

Uttelito ska bo inne i Stockholm om jag förstått rätt. Kanske till och med lite på södra sidan? smile Men returbilen är bra! Dock så måste man vara snabbt på plats om man ska få några delar smile

Är ute efter nya lister bland annat, dom som sitter på taket och lite annat krafs smile

Bor i Nacka för övrigt wink

1 804 Inlägg
10 januari 2011
Vad är det för värdelösa skrotar du är på och letar om inte tillåter det? wink

Meguiars_sverige

Kung
603 Inlägg
10 januari 2011
JimBo__ skrev:

De flesta skrotar häromkring tillåter inte det, den närmsate "TR bilåtervinning" tillåter inte att man plockar själv eftersom folk har kommit dit och i stort sätt förstört hela bilar för smådelar och det blir rätt mycket pengar som går förlorat på det, sen funkar det inte heller att säga "gå in på egen risk" händer något som tex att en bil ramlar ner eller att du skadar dig så är det skroten som får stå för det.

Men får ta och åka en bit till en av skrotarna som tillåter självplock och fixa nya lister, blir tydligen riktigt dåligt att lacka dem själv : (

1 804 Inlägg
11 januari 2011
Uttelito skrev:
JimBo__ skrev:

De flesta skrotar häromkring tillåter inte det, den närmsate "TR bilåtervinning" tillåter inte att man plockar själv eftersom folk har kommit dit och i stort sätt förstört hela bilar för smådelar och det blir rätt mycket pengar som går förlorat på det, sen funkar det inte heller att säga "gå in på egen risk" händer något som tex att en bil ramlar ner eller att du skadar dig så är det skroten som får stå för det.

Men får ta och åka en bit till en av skrotarna som tillåter självplock och fixa nya lister, blir tydligen riktigt dåligt att lacka dem själv : (

Okej, joo det är klart och riktigt tråkigt när det är så.

Men Eskilstuna Bildemontering har självplock det ligger ju bara en timme ifrån sthlm smile åk dit och titta, det står några 850 där smile

Meguiars_sverige

Kung
603 Inlägg
11 januari 2011
JimBo__ skrev:
Uttelito skrev:
JimBo__ skrev:

Okej, joo det är klart och riktigt tråkigt när det är så.

Men Eskilstuna Bildemontering har självplock det ligger ju bara en timme ifrån sthlm smile åk dit och titta, det står några 850 där smile

Tack, ska ta och göra det smile

2 100 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Första veckan i skolan avklarad! Rätt skönt att vara tillbaka. Man kan ju inte vara ledig hela tiden wink

Ligger hemma i sjuksängen just nu med både ont i hals och feber sad Så det blir nog inget garage för mig denna helg. Men pappa är där uppe just nu. Får se om han hittat på nåt skoj smile

Trotsade sjukdomen igår f.ö och pep iväg till skroten. Hittade en handskfackslucka i rätt färg så den matchar instrumentbrädan wink Samt en strålkastare. Förra ägaren hade kladdat på butyltejp eller liknande. Försökte pilla loss det försiktigt. Men det slutade med att jag börja blöda och att glaset gick sönder i överkant tongue Så det får jag fixa ett nytt tongue

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_0804.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/IMG_0807.jpg

Tja!

72 Inlägg
15 januari 2011
Ser bra ut! Fick också köpa en handskfackslucka för ett tag sen, Pga att min gick i baklås tongue

2 100 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
Markuiis skrev:
Ser bra ut! Fick också köpa en handskfackslucka för ett tag sen, Pga att min gick i baklås tongue

Haha schysst wink

Tja!

288 Inlägg
19 januari 2011
nu tycker jag att det har stått för stilla ett tag big_smile

Sök