Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer
Ja det var lite väl mycket platt yta på dem eller vad man ska säga, ungefär som R-fälgar enligt mig, ganska tråkiga, då är Thor snyggare tkr jag, eller Volans som någon sa, gillar de starkt
Ja det var lite väl mycket platt yta på dem eller vad man ska säga, ungefär som R-fälgar enligt mig, ganska tråkiga, då är Thor snyggare tkr jag, eller Volans som någon sa, gillar de starkt
Hehe ah Men får helt enkelt köpa ett par Thor då! Jag gillar dom och ni andra verkar gilla dom också så...
ser bra ut :-) ha följt tråden i de tysta sen start även på 85x70klubben. Ha för mig ja ha läst nånstans här på gorg om en som sprut lackade sin vitmotor med kallgalv el nåt sånt så den blev silver/alu färgad, motorn såg iaf jävligt fräsh ut sen iaf. Måste iaf säga att du ha lyckas jävligt bra med din
ser bra ut :-) ha följt tråden i de tysta sen start även på 85x70klubben. Ha för mig ja ha läst nånstans här på gorg om en som sprut lackade sin vitmotor med kallgalv el nåt sånt så den blev silver/alu färgad, motorn såg iaf jävligt fräsh ut sen iaf. Måste iaf säga att du ha lyckas jävligt bra med din
Höll på med insuget lite i förra updaten men en skruv ville inte lossna så jag tappa humöret totalt och sket i det. Så åkte upp nu i Tisdags och fixade det Så nu ska jag bara fixa en balja och ställa in under motorn och sedan tvätta järnet
Blää Polerat termostat hus/kopp Något att ha? Ska givetvis poleras bättre i sådant fall.
Jag får väl gå emot strömmen jag då och avråda dig från att köpa Thor-fälgar. Hjulhusen på 850 är för små för så breda fälgar, det kommer att ta i hjulhusen när du svänger. Kolla istället på några 16-tums fälgar är mitt tips. Däcken som ska sitta på är 205/50-16.
Jag får väl gå emot strömmen jag då och avråda dig från att köpa Thor-fälgar. Hjulhusen på 850 är för små för så breda fälgar, det kommer att ta i hjulhusen när du svänger. Kolla istället på några 16-tums fälgar är mitt tips. Däcken som ska sitta på är 205/50-16.
Hurdå för breda menar du? Jag körde med 18" Nebula 225/40 och det tog inte i. Är det något annat ET på de fälgarna?
Hurdå för breda menar du? Jag körde med 18" Nebula 225/40 och det tog inte i. Är det något annat ET på de fälgarna?
Du har en v70 awd så det är lite skillnad jämfört med en 855 glt.
Jaså? Aja det är ju inte ofta man svänger så pass mycket så det tar i Då tar jag hellre 2 extra rattslag på Ica Maxi parkeringen än att ha små original fälgar
Zwudda skrev:
o_lindh skrev:
Nej det ska vara samma et
o_lindh skrev:
Zwudda skrev:
o_lindh skrev:
Du har en v70 awd så det är lite skillnad jämfört med en 855 glt.
Vad är skillnaden exakt? Det är ju exakt samma kaross bara att han har drivning bak och annan front
Skillnaden är annan styrväxel och andra drivaxlar m.m.
Det är klart om du väldigt gärna vill ha 17 tum så kan du köra på det, antingen sätter du på 205 breda däck eller så är du försiktig när du svänger mycket men det är inget jag rekommenderar. Det blir dessutom mer tungrullat med 17 tum, inte så bra med tanke på att din bil inte är snabbast i världen om man säger så