3623
Sök

H

Got VTEC?
1 593 Inlägg
29 april 2010
Hade samma åsikter om baken så det är kul att höra att den kommer fixas till. Har du hittat kompressor än?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Honda Performance Club
236 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
Takashi skrev:
Hade samma åsikter om baken så det är kul att höra att den kommer fixas till. Har du hittat kompressor än?

aa antingen bugger jag om den eller så slänger jag på oem, fast då måste jag lacka om oem baken. får se hur jag gör sen men just nu så står kompressor högst upp på listan. hittar inget bättre begagnat så får nog bli nytt från usa istället.
har en bil som jag måste sälja, när jagf får sålt den så beställer jag kompressorn:)

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

Honda Performance Club
236 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
igår så körde jag 402 för första gången med bilen sen "ombyggnationen", gick ganska bra faktiskt, körde mot polaren ctr men den förlorade jag sen körde jag mot en volvo turbo (med polaren bredvid mig) honom tog jag, första gången jag tar en volvo turbo, volvo here i come. big_smile

ganska nöjd med skillnaden, blev inte jätteskillnad men det blev såpass skillnad så att man lätt känner det, det som gjorde mest är fälgarna och grenröret.

förra fälgarna jag hade väg de ca 30kg med däck och original grenröret stypte så in i helvete.
nu återstår kompressorn som förhoppningsvis ska beställas snarast, bara jag får sålt andrabilen.
Senast redigerat av kourosh (3 maj 2010)

<3 Japs
680 Inlägg
3 maj 2010
Schysst!! Gillar däcken, Yokohama Parada är så j*vla nice!

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Honda Performance Club
236 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
Arcangelus skrev:
Schysst!! Gillar däcken, Yokohama Parada är så j*vla nice!

tack så mycket:)
aa de e bra j*vla fäste man får med de också big_smile ser ser de bra ut med big_smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
4 maj 2010
kourosh skrev:
Takashi skrev:

aa antingen bugger jag om den eller så slänger jag på oem, fast då måste jag lacka om oem baken. får se hur jag gör sen men just nu så står kompressor högst upp på listan. hittar inget bättre begagnat så får nog bli nytt från usa istället.
har en bil som jag måste sälja, när jagf får sålt den så beställer jag kompressorn:)

soft soft, men köp inget ebay-påhitt bara. Annars lär volvo bli vardagsmat för din del sol när den är färdig wink

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Honda Performance Club
236 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Takashi skrev:
kourosh skrev:
Takashi skrev:

soft soft, men köp inget ebay-påhitt bara. Annars lär volvo bli vardagsmat för din del sol när den är färdig wink

nej fyfan inga ebay grejer, inte till motorn iaf.
kittet som jag ska köpa är den här http://www.supercharger.com/Shop/ViewPr … exID=38962
vet några som kört med den och då jag kör med bilen till och från jobbet mm mm mm så måste bilen gå att köra normalt med också och JR kittet är perfekt om man även tänkt att köra bilen dagligen.

Honda Performance Club
236 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
för ett antal veckor sedan beställde jag bonnet bra (såkallad Behå) till motorhuven men leveransen va så seg så jag ringde och avbeställde den.
men idag hittade jag något riktigt cooooolt big_smile köpte mig en speciell bonnet bra, jag säger inte mer än att den är inte svart, den är inte enfärgad och ingen i hela världen har en sån, inte på en honda iaf big_smile

för er som inte vet vad bonnet bra är så lägger jag upp bild på en sådan
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57964/921252_w6lecz.jpg
oooh gud så snyggt det blir med BH big_smile fast den jag har beställt är lite mer "haaallå kolla på mig"

Honda Performance Club
236 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
tjena garaget big_smile
idag har jag fått välja mellan två alternativ. men jag vet inte vad jag ska välja.
så jag vill kolla vad ni tycker att jag ska göra och snälla säg vad ni tycker för jag vet fan verkligen inte vad jag ska göra.

jag har fått ett erbjudande från en kille. han har en ctr (civic type-r) och vill byta mot min bil, antingen byter jag min bil mot hans eller så behåller jag bilen och kompressor matar den.

så då är frågan: en civic type-r eller kompressor? sääääg vad ni tycker för jag håller på blir galen

Aidin
5 maj 2010
Salam kourosh! har följt tråden och tycker du gör precis rätta mods på bilen. Tycker du ska byta mot type r:en för du kommer inte ångra dig en enda sekund. Har haft 3 stycka ctr och så fort min nuvarande bil blir såld blir det nog en ny. Mvh aidin

Honda Performance Club
236 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
Aidin skrev:
Salam kourosh! har följt tråden och tycker du gör precis rätta mods på bilen. Tycker du ska byta mot type r:en för du kommer inte ångra dig en enda sekund. Har haft 3 stycka ctr och så fort min nuvarande bil blir såld blir det nog en ny. Mvh aidin

hehe tjena gubben big_smile
kul att du tycker så , alltid lika kul när man hör sånt.
jag funderar på det med, får se hur det blir, byter jag så blir det nog denna veckan. har kört sån, gillar de så blir nog ett byte mot den.

Honda Performance Club
236 Inlägg
6 maj 2010
Trådstartare
komigen folk säg vad ni tycker!
ska jag behålla bilen och kompressormata den eller byta mot en civic type-r?

407 Inlägg
7 maj 2010
behåll och kompressormata...finns inte många vita del sol och särskilt inte med kompressor...

Honda Performance Club
236 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
MrK skrev:
behåll och kompressormata...finns inte många vita del sol och särskilt inte med kompressor...

jo de va så jag tänkte också men får se hur det blir, om jag byter så gör jag det imorn. om jag byter så kommer jag att sakna delsolen som fan,

Honda Performance Club
236 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
ja som ni kanske ser så blev det inte kompressorkit, istället blev det en civic type-r. fyfan va nöjd jag är big_smile

får bli kompressorkit på den här istället big_smile k20 is tha shit

Honda Performance Club
236 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57964/926517_7fqhbc.jpg
funderar på dessa fälgar till ctr:en

snart ska jag beställa camberkit bak, nya däck, facelift lyktor fram, vindavvisare och mugen vinge till ctr:en
måste bara betala lite skulder till brushan smile
Senast redigerat av kourosh (10 maj 2010)

Honda Performance Club
236 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57964/927187_p61vo1.jpg
testade ett par 18 rota fälgar, gud va fint men för stora, 17 hade varit perfa big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/57964/927188_8l5v4r.jpg
polaren hjälpte mig med polering av bilen

807 Inlägg
12 maj 2010
komme bli snyggt, glöm inte köpa mugen läpp bara wink

I'd rather die like a man, than live like a coward

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
12 maj 2010
18" är inte för stort... wink