3529
Sök

Vart köpa Luftfilter till Weber 45?

296 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#21
Men dom där pipercross skum filtrena, dom kan man olja in med samma olja som man har till crossen va?


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
4 oktober 2009
#22
Det med hur smutsiga dom blir, det beror väl på hur och var man kör, det är ju skillnad på att sladda grus och asfalt tongue

Jag vet att misab somsagt har filter med böjda rör som kopplas mot förgasaren, så filtren vinklas uppåt 90 grader.

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

296 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#23
Volvo1968 skrev:
Det med hur smutsiga dom blir, det beror väl på hur och var man kör, det är ju skillnad på att sladda grus och asfalt tongue

Jag vet att misab somsagt har filter med böjda rör som kopplas mot förgasaren, så filtren vinklas uppåt 90 grader.
okej, hittade inte dom?men misab har kanske en katalog som dom kan skicka ut?


Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 oktober 2009
#24
caseih skrev:
Men dom där pipercross skum filtrena, dom kan man olja in med samma olja som man har till crossen va?
Behöver inte olja in dom...Du kan ju höra med dalhems dom har sjukt mycket luftfilter i alla möjiga former/storlekar och matrial..


296 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#25
ok, men det blir antagligen bättre med olja va? jag jag ska kolla lite på dalhems, fast dom har så dålig hemsida...


Xenoholic
2 559 Inlägg
4 oktober 2009
#26
caseih skrev:
Aerocombi skrev:
Kolla här:
http://gemotorsport.jetshop.se/
tack för tipset! men hittade inget där dock... sad

anslutnings diametern på mitt filter bör vara runt5cm-5,5cm..

Sen är det kanske 10-20 graders vinkel på dom.  Diametern på själva filtret är 9cm, längde på själva filtret är 10cm, men anslutningen så är filtret 17cm långt...
Den här funkar inte då?
Artnr:A103-045

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

296 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#27
Aerocombi skrev:
caseih skrev:
Aerocombi skrev:
Kolla här:
http://gemotorsport.jetshop.se/
tack för tipset! men hittade inget där dock... sad

anslutnings diametern på mitt filter bör vara runt5cm-5,5cm..

Sen är det kanske 10-20 graders vinkel på dom.  Diametern på själva filtret är 9cm, längde på själva filtret är 10cm, men anslutningen så är filtret 17cm långt...
Den här funkar inte då?
Artnr:A103-045
Nä den går nog aldrig... för stor, kommer för nära innerskärmen


296 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#28
dessutom verkar inte dom passa på en DCOE


296 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#29
Fast Artnr:A105-045  passar ju på weber 45 DCOE, frågan är hur nära den kommer innerskärmen.. diametern på filtrena jag har nu är 10cm.... men dom sitter ju på trattarna som är vinklade så dom kommer ju ut ifrån skärmen.

Men finns det sådana där "boxar" som man kan motera på trattarna istället för direkt på förgasarna...? annars går det aldrig..
Senast redigerat av caseih (4 oktober 2009)



Sök