3564
Sök

MIKK0's Ljudbygge, Volvo 850.

Designer.
1 260 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
WooDMaN skrev:
Nämen se där.. Skylla på mobilkameran sådär... Säg som det e du e lite skakis på näven smilesmile

Ser bra ut annars. men hade du ingen fleece filt du kunde ha snott av grabben din så hade poddarna blit färdiga.

Ja, dålig mobil och dålig fotograf blir ju aldrig bra big_smile

Näe, har ju inte bilen hemma hos mig så det fanns inte på lager sad Men även om jag haft fleace så hade jag inte haft nå polyester wink Båda podarna är föresten klädda, fast dom ser ju lika ut så tog ingen bild på båda big_smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

88 Inlägg
24 mars 2010
MIKK0 skrev:
Får börja med att ursäkta mig för dom värdelösa bilderna, men har bara mobilkamera att tillgå just nu.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884714_ydhzt2.jpg
Limpistol gjorde susen!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884715_5taxu8.jpg
Blir inte många liter, men hoppas det ska gå!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884718_39c8hd.jpg
Nämen se där, en har fått tyg på sig! Hade inge tyg med tillräckligt med stretch i så fick klippa remsor istället.

Hade en bild till, men den vägrar bli uppladdad... Men ska försöka på in den. Saknar polyester annars hade jag börjar dränka dom där sötnosarna smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884727_xfrlv2.jpg

Nu gick det! Där syns remsorna lite bättre.

Bilderna blev tydliga så d räcker...
Syns att du inte ligger på latsidan. Du e ju nästa klar.
Själv så skulle jag behöva få tummen ur, får hoppas att vädret är bättre imorn så jag kan stå på altanen såga lite.

Renault Sport
Ljudbygge väntar!

88 Inlägg
24 mars 2010
WooDMaN skrev:
...hade du ingen fleece filt du kunde ha snott av grabben din så hade poddarna blit färdiga.

Man ska var snäll mot barnen annars så kommer det att komma igen när vi blir gamla å får krämpor...
roll

Renault Sport
Ljudbygge väntar!

Designer.
1 260 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
MSR_VOLVO skrev:
MIKK0 skrev:
Får börja med att ursäkta mig för dom värdelösa bilderna, men har bara mobilkamera att tillgå just nu.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884714_ydhzt2.jpg
Limpistol gjorde susen!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884715_5taxu8.jpg
Blir inte många liter, men hoppas det ska gå!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884718_39c8hd.jpg
Nämen se där, en har fått tyg på sig! Hade inge tyg med tillräckligt med stretch i så fick klippa remsor istället.

Hade en bild till, men den vägrar bli uppladdad... Men ska försöka på in den. Saknar polyester annars hade jag börjar dränka dom där sötnosarna smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/884727_xfrlv2.jpg

Nu gick det! Där syns remsorna lite bättre.

Bilderna blev tydliga så d räcker...
Syns att du inte ligger på latsidan. Du e ju nästa klar.
Själv så skulle jag behöva få tummen ur, får hoppas att vädret är bättre imorn så jag kan stå på altanen såga lite.

Näe, har ju latat mig i flera månader redan, så nu måste jag sätta lite fart smile
Men snart klar vet jag inte riktigt. Känns som det är mååånga timmar innan allt är monterat och låter igen!

Stå på altan och vårsolen och såga lite, eventuellt smutta lite på en folköl, kan ju inte bli mycket bättre! smile

Designer.
1 260 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Så, idag har det inte hänt så väldigt mycket. Men har testat "podarna" i bilen för att se hur vinklarna blir och om/hur mycket av sikten dom skymmer. Blev positivt överraskad av att dom inte skymde så mycket som jag trott. Så nu har jag bestämt mig för att köra vidare på detta spår!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/885097_waab6b.jpg
Höger

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/885098_ppdlyw.jpg
Vänster

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 mars 2010
Fint som snus du! smile Blev genast sugen på att sno idén och göra likadant i Fiestan! smile

Designer.
1 260 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Fint som snus du! smile Blev genast sugen på att sno idén och göra likadant i Fiestan! smile

Tackar! Sno den du, är man lite smart när man monterar dom så är det väldigt lätt att justera efter tycke och smak. Vad är planerna med fiestan, ljudliga fasoner? wink

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 mars 2010
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:

Tackar! Sno den du, är man lite smart när man monterar dom så är det väldigt lätt att justera efter tycke och smak. Vad är planerna med fiestan, ljudliga fasoner? wink

Precis! Och framförallt, man kan använda bilen samtidigt, och lättare att montera ur allt! wink
Haha, ska in lite "spela hyfsat högt" skit i min gamla fiesta! smile Och kom fram till att det blir smidigare att göra framsystemet med poddar, så det är lättare att montera av när den ska till skroten! smile

Designer.
1 260 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:

Precis! Och framförallt, man kan använda bilen samtidigt, och lättare att montera ur allt! wink
Haha, ska in lite "spela hyfsat högt" skit i min gamla fiesta! smile Och kom fram till att det blir smidigare att göra framsystemet med poddar, så det är lättare att montera av när den ska till skroten! smile

Aha aha, roligt med en bil man slipper oroa sig för att förstöra smile
Men precis, väldigt lätt att plocka i och ur. Sen kan man ju ha dom som datorhögtalare eller nått efteråt ;p

Varit och köpt polyester och glasfiberväv idag så nu blir det plastning!
Senast redigerat av MIKK0 (26 mars 2010)

Designer.
1 260 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Nu har podarna blivit penslade med polyester, står och torkar i pannrummet nu, får se om jag hinner lägga ett lager väv på dom idag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/885577_oqwry2.jpg
Polly polly

Kändes att limmet började släppa av polyestern, så vågade inte va allt för våldsam.

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 mars 2010
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:

Men precis, väldigt lätt att plocka i och ur. Sen kan man ju ha dom som datorhögtalare eller nått efteråt ;p

Hehe, helt riktigt! smile Och idag fick jag liv i den igen, så nu är den laglig att köra, känns skönt! smile Så ska försöka börja bygga lite snart! smile

Btw, poddarna ser ut att kunna bli bra! smile

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:

Hehe, helt riktigt! smile Och idag fick jag liv i den igen, så nu är den laglig att köra, känns skönt! smile Så ska försöka börja bygga lite snart! smile

Bara att börja slänga in ljud i den nu då! smile Tills dess är den fortfarande trasig wink
Senast redigerat av MIKK0 (28 mars 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 mars 2010
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:

Bara att börja slänga in ljud i den nu då! smile Tills dess är den fortfarande trasig wink

Haha, måste bygga nytt ISO-kablage och slänga i ny stereo och skit först! Plus, fixa dörrlås! tongue

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Så, liten snabb uppdatering. har plastat och lagt första omgången spackel på poddarna.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65176/886791_jihc7b.jpg
Ett lager väv.

Hade tänkt kapa upp baslådan i helgen, men det gick inte. Tydligen hade pappa tyckt att min spånskiva passade bättre som elementsskydd.... Så måste skaffa en ny skiva innan det kan börjas.

Fick föresten förbud av mor och far att plasta i källaren hemma hos dom... Dom sa att det luktade för mycket roll

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 mars 2010
Börjar se riktigt fint ut! Ska du klä dom sen eller?

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:

Jag satt och tänkte på hur jag skulle göra. Tänkte klä i vinyl som dörrarna, men tror jag lackar dom istälet. Är ju inte direkt lättklädda smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 mars 2010
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:

Jag satt och tänkte på hur jag skulle göra. Tänkte klä i vinyl som dörrarna, men tror jag lackar dom istälet. Är ju inte direkt lättklädda smile

Förvisso! Eller så kan du klä sidorna, och lacka fram och bak? Så sparar du lite jobb iaf! wink

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:

Förvisso! Eller så kan du klä sidorna, och lacka fram och bak? Så sparar du lite jobb iaf! wink

Äsch det är ju nästan lite fusk. Och sen tror jag inte det blir så snyggt heller att göra så hmm Men helst hade jag ju klätt hela, för det är ju mycket snyggare. Mängden arbete spelar inte så stor roll smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 mars 2010
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:

Äsch det är ju nästan lite fusk. Och sen tror jag inte det blir så snyggt heller att göra så hmm Men helst hade jag ju klätt hela, för det är ju mycket snyggare. Mängden arbete spelar inte så stor roll smile

Tja, du gör ju helt klart på det sätt som du tycker känns bäst! smile

Och jag har med börjat jobba lite på en design på mina poddar! smile Dock så kommer mina bli lite overkill med former och skit, och mitt ska inte göras snyggt, utan funktionellt! smile
Senast redigerat av _DamnIt (28 mars 2010)

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
MIKK0 skrev:
_DamnIt skrev:

Tja, du gör ju helt klart på det sätt som du tycker känns bäst! smile

Och jag har med börjat jobba lite på en design på mina poddar! smile Dock så kommer mina bli lite overkill med former och skit, och mitt ska inte göras snyggt, utan funktionellt! smile

Gör inte det som känns bäst, gör det som får bäst resultat, klä utan att få väck känns helt omöjligt för mig tongue

Overkill är alltid det bästa!  Låter det bra så kommer jag göra nya som ser ut såhär har jag tänkt:
http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2008/09/micropod-active-se-2.jpg
http://www.canadahifi.com/images/blueroom_micropods.jpg

Om jag orkar... ;D

Sök