3541
Sök

Hur fäster man backspegeln i vindrutan?

234 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Skulle vrida den så jag såg sonen i baksätet och fick den i näven. sad
Någon som vet något bra lim eller hur man ska få den att fästa bra?

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!

Green Street Elite
676 Inlägg
5 oktober 2009
samma sak hände mig med fast då skulle jag rikta in den på brudarna i baksätet ;D ^^ men jag åkte till glasmästarn i närheten och så gjorde han det på 15 min o 300kr smile sen så kan väl priset skilja lite upp eller ner smile men den sitter fortfarande fast på rutan som e borttagen från bilen än så det funka jääligt fint big_smile

MVH

Elektriker
1 138 Inlägg
5 oktober 2009
pl 400:D

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

1 867 Inlägg
5 oktober 2009
Det finns en speciell sorts häftkudde för det där, besök din närmaste Mekonomenbutik.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

234 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
tack koop!

In the face....
With a chair!

"audiot"
287 Inlägg
5 oktober 2009
Jag råkade ut för samma sak nåt år sedan. Jag provade att köpa diverse "kit" med konstiga rengöringar och häftiga lim men likt förbannat fungerade det inget vidare. Drog ner spegeln igen bara dagar senare. I mitt fall hade det varit billigare att åka ned till glasfirman direkt och limma som det ändå slutade med. Jag rekommenderar att göra så istället.

mvh

EDIT: TYPO
Senast redigerat av oumi (5 oktober 2009)

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

234 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Jag tror jag ska prova pl400 det kan vara bra att ha till annat ändå ifall det inte fungerar smile

In the face....
With a chair!

herr
321 Inlägg
10 oktober 2009
på min flickväns förra skitbil lossna den, jag ruggade ytan lite med sandpapper och drog på ett par droppar LOC-TITE och klämde dit den, satt som berget och det härdar på 10 sekunder.

12 086 Inlägg
10 oktober 2009
Vilket lim som helst duger, men gärna ett som är lite elastiskt.
Jag höjjer ett varningens finger för monteringen. Vissa rutor har en oförmåga att gå krash när man trycker för hårt på dom tongue

234 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
tack för varningen JapMax. Kan vara lite retfullt att spräcka rutan för en sån skitgrej! tongue

In the face....
With a chair!

Sök