3911
Sök

Får inget ljud! Hjälp! Akut!

9 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
God morgon allihoppa ^^

Behöver stort behov av hjälp till mina basar.
Har installerat 2st Pioneer TS-W265DCV (två st SPL basar) och ett Dynamic DA804R MDS Tävlings steg i en VW Caddy.

Nu till problemet:
Inget ljud till Basarna! :<

Kopplat:
25 kvadrats ström kabel från batterit till slutsteget.
Jorden sitter i sen skruv som går rakt in i karossen
Remote går mellan 24v kabeln till en strömbrytare o sen vidare till remotens ingång.
Bas kablarna har vi kopplat röd på plus o svart på minus.
Lågnivån har vi gjort det lite speciellt på, vi har satt strömtjuvar på 3,5" som sitter uppe i panelen och sen dragit kabel till en lågnivå omvandlare som vi vidare kopplat till slutsteget. (Det har funkat att använda lågnivå omvandlare men då hade vi satt dom på 6,5" i en C30)

Om ni undrar varför jag skrivit med allt så är det för att ni ska få en bild på exakt hur vi har kopplat.

Hoppas ni kan lösa problemet.

MVH Skutten

573 Inlägg
8 oktober 2009
hur står gain? och filtrerna? kan du ta bild på det oxå? lyser powerlampan?

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

9 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Power lampan lyser och vad är gain ? tongue hittar den inte. vi kanske kan ladda upp en bild lite senare smile
Crossover står på low pass. har testat och switchat alla men inget händer.
Senast redigerat av Skutten (8 oktober 2009)

9 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
http://img194.imageshack.us/img194/791/lgnivomvandlarestrmbryt.th.png

http://img194.imageshack.us/img194/554/slutsteg.th.png

10 287 Inlägg
8 oktober 2009
Är inte 3.5" rena middar? Sitter det högtalare i dörrarna också på Caddyn?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

9 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Ingen aning om det där kan det vara att dom inte får någon bas och eftersom vi snor ljudet från det så spelar inte basarna ?

Det sitter antagligen 6,5" i dörrarna ^^ ska byta ut dom med. ^^

Refined
1 770 Inlägg
8 oktober 2009
Kollat säkringar till steg, pluskabeln och stereon? Kan vara ett så enkelt fel. Om de är hela, plocka ut sätt i igen. Pröva även att byta jordkontakten till lite andra olika ställen.

Refined
1 770 Inlägg
8 oktober 2009
Just det ja, det finns ju inga lågnivå i caddyn... Om du har möjlighet så kör upp en bil jämte och dra en lågnivå imellan dem och prova på så sätt om det fungerar. Jag har ingen bra erfarenhet av lågnivå omvandlare.

Även om ni har tid och möjlighet så flytta grejorna till en annan bil. Pröva först steg, sen bas och åp så sätt se så allt fungerar.

414 Inlägg
8 oktober 2009
Zwudda skrev:
Just det ja, det finns ju inga lågnivå i caddyn... Om du har möjlighet så kör upp en bil jämte och dra en lågnivå imellan dem och prova på så sätt om det fungerar. Jag har ingen bra erfarenhet av lågnivå omvandlare.

Även om ni har tid och möjlighet så flytta grejorna till en annan bil. Pröva först steg, sen bas och åp så sätt se så allt fungerar.

han har ju en högnivå omvandlare till lågnivå på en bild så lågnivå har han ju

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

Refined
1 770 Inlägg
8 oktober 2009
Nexius skrev:
Zwudda skrev:

han har ju en högnivå omvandlare till lågnivå på en bild så lågnivå har han ju

Läs innan du skriver! Jag skrev "Jag har ingen bra erfarenhet av lågnivå omvandlare.
"
med de menat att han borde prova med en annan variant för att utesluta att omvandlaren inte krånglar

16 197 Inlägg
8 oktober 2009
börja me att byta plats på omvandlarn.. sätt den antingen direkt bakom stereon elle på kabeln som går in i dörrarna... å se till att du har höjt "gainen" på omvandlaren för står den på MIN så kommer de typ ingen signal alls ur den..

sen skrev du att du hade 24v i remoten- INGE BRA

å sen tar du å mäter spänningen på batteriet å sen mäter du spänningen på steget.   de ska typ inte skijla nåt alls om de e rätt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Refined
1 770 Inlägg
8 oktober 2009
evilaudio skrev:
börja me att byta plats på omvandlarn.. sätt den antingen direkt bakom stereon elle på kabeln som går in i dörrarna... å se till att du har höjt "gainen" på omvandlaren för står den på MIN så kommer de typ ingen signal alls ur den..

sen skrev du att du hade 24v i remoten- INGE BRA

å sen tar du å mäter spänningen på batteriet å sen mäter du spänningen på steget.   de ska typ inte skijla nåt alls om de e rätt.

Lyssna nu på Pappa Evil, kan kan sånt här med skrån å skräl utrustning cool

9 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Evil tack för info ska kolla upp allt det där smile men kan remoten vara felet till att jag inte får något ljud för jag får ju nämligen ström till skiten yikes o remoten mår väll bättre at 12v då ? ^^

Refined
1 770 Inlägg
8 oktober 2009
Gör en snabb provdragning ifrån + till remote?

9 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Det var det vi hade gjort ^^ men vi hitta felet det va lågnivån som var fuckad så vi får testa på dörrarna som evil sa.

Tack för hjälpen alla ^_^

Sök